Viser søkeresultater 21 til 30 av 54
Tråd: Ny med Hypo-diagnose.
-
07-04-07, 12:24 #21
Hei, og velkommen! Jeg var også en av dem som bare fikk diagnosen etter å ha tatt en drøss med blodprøver fordi jeg var så sliten og mye syk. Jeg hadde en utrolig bratt læringskurve i starten, for å si det sånn!
Håper du får god effekt av Levaxin! Vær forsiktig nå i starten, og følg godt med på reaksjonene dine - jeg synes kanskje 50 µg var litt vågalt å starte på, jeg, da... (Selv startet jeg på bare 25 µg, og likevel kræsjet jeg med et brak etter bare noen uker.) Hvor lenge har du vært syk, tror du?
-
07-04-07, 12:31 #22
Jeg har nok vært syk ca 1år....fjernet deler av livmoren i fjor, og tror det er det som er årsaken til at jeg har kommet helt i ubalanse...i utgangspunktet med div. hormoner, så har det vel bare ballet på seg...jeg sprang å kjøpte briller jeg ikke trenger pga. synet...osv....Har liksom gjort masse alternativt fordi jeg ikkje skjønte at alle symptonene har en sammenheng....Du kan trygt si at etter å ha lest her, så har jeg mange spørsmål til legen..skal der etter påske :-D Hvor lenge har du vært syk?
Jeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
07-04-07, 12:38 #23
Godt at du ikke har vært syk lengre - da blir du antakelig fort bedre også! (Det sies som en tommelfingerregel at det tar like lang tid å bli frisk som den tiden man har gått ubehandlet med sykdommen.)
Jeg begynte antakelig å bli syk for ca. ti år siden, ble dårlig for alvor i forbindelse med svangerskap og fødsel i 2001, og fikk diagnosen i 2005. (Ba om å få tatt stoffskifteprøver i 2002 også - men det glemte legen, og jeg fikk bare beskjed om at de prøvene jeg hadde tatt var OK...)
Ellers kan du lese hele den lange sykehistorien min i bloggen min - en dag du har god tid. ;)
-
07-04-07, 15:42 #24
Hei og velkommen til forumet
Håper at du snart får god effekt av Levaxinen.
-
12-04-07, 23:07 #25
Bør jeg ta Levaxin? Se prøvesvar.
Hei, jeg er veldig usikker på om jeg bør ta levaxin i det hele tatt, har fått motstridende beskjeder i fra legestanden....
De eneste prøvesvarene jeg har fått tak i er:
FRI T4-12
TSH 3,1
Dette var før jeg begynnte på Levaxin. Tok Levaxin i 2 uker, og fikk symptoner på høyt stoffskifte, nå er jeg usikker på om jeg skal ta levaxin...en lege sier nei, og en annen sier ja :-(
På forhånd takk for svarJeg har nettopp fått diagnosen lavt stoffskifte... Av og på på levaxin
-
12-04-07, 23:23 #26
hvordan føler du deg uten Levaxin da?
og hvor stor dose tok du når du brukte Levaksin?
hvor lenge brukte du det før du fikk hypersymptomene og gikk de over eller vedvarte? eventuellt hvor lenge hadde/har du hatt hypersymptomer?Jeg en 33 år ung dame som fikk hypothyreose for nesten 10 år siden i forbinnelse med et svangerskap.
Det gikk dog nesten 3 år innen jeg fikk diagnosen.
-
12-04-07, 23:29 #27
Hei,
Jeg tok 50 mikrogram i ca 2 uker, fikk da følelse av at halsen tykknet, høy hvilepuls, masse energi og diare. Hadde bare disse symtonene 1 dag tror jeg, for jeg gikk til lege, som sa jeg måtte kutte ut levaxin med en gang
Jeg har nå gått 5 dager uten Levaxin, og føler meg som jeg gjorde før jeg startet...
Var hos fastlegen min idag, som sa jeg måtte begynne med de igjen med en gang....men jeg er usikker på om det er riktig???
-
12-04-07, 23:36 #28
Det er ikke uriktig i hvert fall. Men kanskje kroppen din reagerer på at dosen er for stor å starte på. Kanskje du heller skulle ta 25 µg til dagen først og så øke til 50 µg etter noen uker. Noen får store reaksjoner på Levaxin og andre reagerer ikke i det hele tatt. Ring legen og spør om du kan starte på 25 og så øke om noen uker. Det vil kanskje kroppen din like bedre.
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
12-04-07, 23:41 #29
Takk for svar, så de prøve resultatene tilsier altså lavt stoffskifte??? Huff det er nesten galt at jeg stoler mer på nettet enn på legebestanden ;-) Men takk for svar, blir helt tussete av dette her :-S
Legen sa jeg skulle redusere til 25 mikrogram, men når jeg skulle gå fra legesenteret bad jeg om å få prøve resultatene og da kommenterte også sekretæren at de prøvesvarene så fine ut...så det gjorde bare at jeg ble enda mer usikker :-S
Huff, det skal ikke være lett
-
12-04-07, 23:43 #30
Du bør ta flere prøver for å avgjøre skikkelig om det er lavt stoffskfte eller om det er noe som vil forsvinne igjen av seg selv. Da tenker jeg på ati-TPO, anti - Thyreoglobulin og TRAS (TSH-receptor antistoff). Også bør du sjekke T3
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
Lignende tråder
-
Venter på diagnose...
Av Gulsol i forumet FeildiagnoserSvar: 1Siste melding: 07-05-09, 13:16 -
Ny her, strever med å få diagnose
Av Tily i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 15-04-07, 21:07 -
Ny med Hypo-diagnose.
Av benga i forumet PresentasjonerSvar: 4Siste melding: 07-04-07, 15:42 -
Feil diagnose...
Av Leya i forumet FeildiagnoserSvar: 1Siste melding: 12-10-06, 20:41 -
diagnose!
Av pusur i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 04-08-06, 19:12