Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
    Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard Mærkelige drømme

Mine drømme er meget livagtige siden jeg er blevet syg.

F.eks. drømmer jeg, at jeg underviser unge madlavningstuderende i kagebagning og ingredienser for at få et godt resultat.

Eller jeg drømmer, at jeg har en telefonsamtale med en genstridig dame om at returnere elektronisk udstyr, og min mand er sur og vil ikke selv tale med hende, hvilket gør mig vred og frustreret.

Eller jeg drømmer, at jeg skal vågne og tage min T4 medicin. I virkeligheden passer det som regel med at klokken er 6 om morgenen, og jeg vågner af drømmen og tager min medicin.

Jeg kunne nævne flere drømme. Fælles for dem alle er, at der er utroligt mange virkelige detaljer, som personnummer, telefonnumre, ingredienser, osv.

Er der andre, der har prøvet dette?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

I perioder har jeg veldig livaktige drømmer. Har det også slik at jeg kan våkne opp om natten og er helt overbevist om at mobilen har ringt (bruker den som vekkerklokke) Så er klokken f. eks bare 2 om natten og den har ikke ringt. Jeg kan også drømme om mennesker jeg aldri har sett. Blandt annet har jeg drømt flere ganger om en pike på ca. 9 år.

Etter at jeg ble syk og først fikk tilbakefall av epilepsien og så hypotyrose så har jeg også opplevd at jeg noen ganger er sanndrømt noe som ikke alltid er hyggelig. Jeg har også etter at jeg ble syk (igjen) blitt mye mer intuitiv på godt og vont.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Frynsede binyrer?

cat - den jenta, er det deg selv, tror du?

Jeg kan fortelle at jeg kan føle smerter i drømmer, selv om mange påstår at det ikke går an.

Jeg er så lei av å bli skutt og henrettet, for det gjør så vondt når kulene treffer. Og kan de likesågodt ikke la være, for jeg dør jo ikke likevel?

Har fått en teori om dette: Jeg har så mye smerter i kroppen. Så jeg tror faktisk at smertene tiltar (for det gjør de jo når jeg er våken) i visse perioder, og så kommer drømmene...

Har dere ikke alle forsøkt å ha den drømmen at det ringer på døra... og så ringer det faktisk på døra? Selvsagt har det ringt først, deretter har man begynt å drømme om det. Hjernen reagerer jo lynraskt, t.o.m. av og til hos oss veldig laaaaaaaangsomme ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Danmark
    Meldinger
    214

Standard

Før jeg fik medicin, havde jeg mareridtsagtige drømme, der lå så tæt på virkeligheden, at jeg, når jeg var vågen, ikke kunne skelne mellem virkelighed og drøm - det flød sammen i et og var blevet blandet sammen inde i hovedet, og det var meget skræmmende. Dertil var jeg meget aggressiv, hvilket gik ud over min familie og venner, fordi jeg troede på min egen mareridtsvirkelighed. Vældigt uhyggeligt. Jeg blev bange for den person, som jeg var blevet til, og fortvivlet over at mit jeg forsvandt.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Stina

Jenta er nok ikke meg for hun har brune øyne og det har jeg aldri hatt.!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Stakkars, stakkars ninus. Ja, det høres uhyggelig ut, det må jeg innrømme. Jeg har ikke hatt det på akkurat denne måten, men mine mareritt er fryktelige, det er de. Godt at du er blitt bedre med medisiner, og nå håper vi på at du kan bli enda bedre

Og aggressiv - hm... det lyder kjent Men med alt vi sliter med, så er det kanskje ikke så merkelig at vi blir litt aggressive til tider? De kan jo prøve det hvem som vil...

cat - kanskje du ønsker at du hadde brune øyne?
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Til Stina

Ja det gjør jeg faktisk. Men tror ikke hun er meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Er det din "datter", eller din "søster"?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Likner ikke mye på min søster nei for hun er voksen. Jeg har ikke noen barn selv heller så det er vel bare et vesen som opptrer i drømmene mine av og til. Har forresten alltid kjole på. Hun er ca. 6-9 år.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn