Viser søkeresultater 51 til 60 av 227
-
27-03-07, 17:11 #51
Etter min mening bør du prøve Levaxin først. Det er mest vanlig, er endel som ikke blir bedre av den allikevel, men den virker fint for veldig mange også. Meg foreksempel..:-). Jeg startet på Levaxin rett etter total thyroidectomi (fjernet knuter, godartede som dine).
-
27-03-07, 17:12 #52
Mhm...ja ser det er en del det ikke fungerer for her inne.. Men, ett sted må man jo bare starte? :-) Veldig glad for dette forumet ihvertfall. Er jo av dere jeg har lært alt - ikke av legene. Hehe. Er det ikke utrolig?? :-)
Tusen takk for svar!!!
KarianneFjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
27-03-07, 17:54 #53
Jeg tror du blir satt på Levaxin. Når du forklarer endokrinologen at du har hatt symptomer på lavt stoffskifte i over et år, og TSH-verdiene dine er faktisk utenfor referanseområdet! Du er over 4, med unntak av en måling like under. Så endokrinologen burde ikke ha noen grunn til å si nei.
-
27-03-07, 17:57 #54
Puh - sånne ting vil jeg høre :-)
Jeg og mamma har diskutert mye de siste 2 ukene nå - og etter jeg begynte å tenke virkelig igjennom dette med symptomer så antar vi egentlig at jeg har slitt med dette i flere år..... Når jeg leser om dette så forklare det liksom så mye! Jeg har fått knagger å henge eventer, følelser og andre ganger jeg har vært sykmeldt på...
Min største plage for tiden er tiltaksløsheten og gråtingen som kommer ved minste motstand, så håper Levaxin løser dette..... Det hadde vært så deilig om tåka letter litt.
Blir spennende!!! :-) Takk for svar...Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
-
27-03-07, 20:52 #55
Skriv huskeliste hvis du også har fysiske symptomer; muskel/skjelettsmerter, varm/frossen, hudendringer, slik at ikke legen henger alt på "noe" annet: psykisk. Stol på deg selv! Håper det går bra med deg!
-
27-03-07, 20:55 #56
Ja takk det er lurt!
Gruer meg til å sitte å ramse opp symptomer også - redd for han skal tro jeg har sittet på nettet og blitt hypokonder av å lese listen.......men det er jo ikke sånn det er. Ting har jo heller falt mer på plass etter jeg har lest om det...... Ting jeg har tatt for lett på liksom.
Men - liste er kjempelurt. Takk for støtte!! :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
02-04-07, 18:58 #57
Legen igjen idag....
Idag har jeg vært hos lege igjen - første gang etter jeg fikk vite min siste TSH-verdi --> 4.8. Siden min fastlege som ikke har fulgt meg opp særlig bra i 2006 og iår ikke var ledig før påske, gikk jeg til en annen ved samme legekontor.
Tok med mamma som forsterkning og backup i fall det ble for tungt, og klarte å få meg Levaxin........puh. Endelig
Starter med 50, så får vi se hva kroppen min synes om det....... Tar vel et par måneder antar jeg.
Videre skal jeg levere urinprøver for å teste jod (det har ingen sagt til meg før - så spent på resultatet), det gjør jeg rett etter påske.
Fikk også truet til meg sykmelding il 22 januar så nå kan jeg endelig slappe av og bruke energi på meg selv istedet for å ha klump i magen og stress i kroppen pga helsevesenet..........!! :-)
Takk for oppmerksomheten...... ;-) Håper dere har det bra alle i hop!
Og riktig god påske........
Karianne :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
-
02-04-07, 21:14 #58
-
03-04-07, 20:16 #59
Trist at du har en sjef med så lite empati.
IA er en bra ting, men synd at en sånn sjef skal ødelegge det med dumme kommentarer.
"Sette i gang IA-apparatet" er en kommentar som irriterte meg.
Enten er man IA bedrift eller så er man ikke.
Da jeg var sykemeldt hadde jeg telefonmøte med sjefen min de første gangene.
Jeg kan forstå at en sjef ønsker å vite mer om hva som skjer. Han mangler jo en arbeidstager. Skal han leie inn vikar f.eks. eller kommer du snart tilbake...
Men som flere andre her sier, syntes det ikke utenpå ser en del på deg som en skulker og behandler deg deretter.
Anbefaler deg å lese litt rundt, og snakk med legen din om det.
Areidstilsynet, NAV, gjeldende lover på lovdata (floketrygdloven og arbeidsmiljloven)
Lykke til !
-
03-04-07, 23:21 #60
Stakkars deg!
Jeg har ikke lest lenger enn til det innlegget der du skriver at du ikke er på medisin. (holdt lenge)
Eneste jeg kan si er at du MÃ… bytte lege. Det er helt utrolig at noen kan la et menneske gå med så mange symptomer og være så SNEVERSYNT at de ikke foreslår en prøveperiode med medisiner.
Er ikke den legen du har nå villig til å gi deg det, så ikke gi deg før du finner en som vil. Det er det eneste som kommer til å hjelpe.
Lykke til og hold oss oppdatert!Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte
Lignende tråder
-
Hvor fort får man operasjon etter påvist kreft..?
Av Stølen i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 1Siste melding: 09-01-08, 09:50 -
Hei alle sammen!!
Av Nettverk i forumet PresentasjonerSvar: 8Siste melding: 24-03-07, 23:28 -
vedvarede blødninger etter påvist lavt stoffskifte
Av porselen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 06-08-05, 22:12
Svar med sitat

Bokmerker