Jeg er ikke sykmeldt ennå, men forrige periode med denne arbeidstiden sitter som spikret i minnet og gjør at jeg gruer meg forferdelig til å jobbe igjen.
Jeg klarte å jobbe på en måte, men brøt mer eller mindre sammen hjemme flere ganger.

Så søkte jeg om redusert arbeidstid og å få 2 timer mindre hver dag. Jeg fikk avslag og prøvde å snakke med sjefen og forklare hvor vanskelig det var. Hun sto steinhardt på at hvis jeg ville jobbe 80% så måtte jeg ta ut en hel fridag i uka. Det løste ikke problemene de andre 4 dagene.
Jeg måtte gå til organisasjonen for å få hjelp, og vise til at jeg hadde barn i barnehagen osv osv. Da fikk jeg "lov" til det.

Nå har jeg barselpermisjon, og ammer ennå. Da tar jeg ut den lovfestete ammefri slik at jeg får noe kortere dager. Og så har jeg masse ferie til gode. Men høsten kommer og jeg ammer vel ikke til veslejenta begynner på skolen!

Nei alle vil ha mer normal arbeidstid igjen, og det er en begrenset mengde jobber med bedre arbeidstid. Og jeg har ikke vært av de heldige som har fått det. Jeg ville helst forebygge sykmelding, men hvis ikke så får jeg bare bli sykmeldt da. Jeg får snakke med legen om dette.