Tja. De på thyroid.about.com forumet sier at det har med det å gjøre at antistoffene fortsetter å angripe kjertelen.
Og jeg grubler på om/at selve inflammasjonen lager jo cytokiner, og da går omdanningen til t3 ned, fordi enzymet 5-deiodinase hemmes også av cytokinene. Og ved lav TSH så blir det også mindre omdanning til t3.
Så det hele kan ha med selve atoimmuniteten å gjøre.
og, som du sa, du følte en opptur med lavkarb,
hvis du har lest thyra, det var en artikkel av noen der, eller gått på et møte i thyeoideaforbundet, så har du kanskje fått med deg at mange andre oppplever det samme med lavkarbo.
Og jeg leste nettopp på nettsteder hvor temaet er autoimmune sykdommer og visse bakterier, slik som mycoplasma og c.pneumoniae, at sukker (=karbohydrater) gjør slike inflammasjoner verre.
Noen tror forresten at autoimmunitet ikke fins, at alt er forårsaket av bakterier, emn det kan ta 20 år å få gjennomslag. Det gjelds ikke nå ennå. mne interessant er det. Det kan jo forklare noe av det med at mange sier de føler seg bedre med lavkarbo og små måltider...

Det var en anvsporing, jeg bare grublet.

men i dinførste posting skriver du om lavt ft4 ogft3 og lav TTSH. Her er det ft4 og ft3 som stemmer, ikke TSH.
De er på 10% og 21%. Veldig lave. TSH er også lav. man har slik ved NTI også. (sykdom ogbetennelse annet sted i kroppen, ulykker og operasjoner)
De på det am. forumet øker helt enkelt dosen på Armour. Noen tar 4 og 5 grain.
har du noe med tarmen? IBS? Crohns? UC?