Sitat Opprinnelig skrevet av nora
Hos en del vil t4 og t3 i Armour virke bedre liksom.

Og noen kan greie seg med lav ft4 , mens noen vil trenge noe tilskudd med levaxin for å få opp ft4.

Men, ha dere fått prøvesvar underveis for å notere hvor dere trenger ft4 og ft3, eller forandrer deres "sweet point" (begrepet de sier på thyroid.about.com forumet) seg?

Det er vel kjent at dosebehov endres over tid.
Det begynner å bli fler her på forumet som sier det samme: Ved starten på kombinasjonsbehandling med T3/T4 så kommer en veldig tydelig følelse av bedret livskvalitet og symptomene på lavt stoffskifte blir redusert kraftig. Så tar "bryllupsdagene" slutt og symptomene kommer snikende tilbake. Kansje ikke alle symptomer, men nok til at en begynner å justere dosen for å finne seg sjæl igjen i den syke pasienten en ikke vil være.

Eller så får en en smell med symptomer på overdosering og må trappe ned. Og ved forsiktig økning så er det vanskelig å finne tilbake til den perioden hvor en følte seg frisk før smellet kom.

Helt enig i at det forandrer seg. Tenk bare på en stor endring i vekt, da vil en gjerne kunne endre medisineringen.

Men da jeg startet på Armour var jeg veldig forsiktig og begynte med 1/4 grain eller noe sånt. Selv med pittelite Armour lå FT3 i midten av referanseområdet eller litt over. Og jeg veide ca. det samme da som nå. Kansje 2-3 kilo i forskjell, ikke mer. To år etter, med inntak av 2 grain så er FT3 såvidt innenfor referanseområdet.

Jeg sier da bare: Hvorfor det tro? Mister kroppen evnen å nyttegjøre seg T3 over tid hos noen?