Takk, nora, ja det er helst det med bentettheten ved en høy TSH jeg er bekymret for - noe annet vet jeg ikke om.

Nei, prøvene av FT3 og FT4 indikerer jo ikke at jeg er overmedisinert, derfor jeg øker... Tror legen alltid har dosert meg etter TSH, og ifølge symptomer og Egil Haugs anbefalinger av dose i forhold til vekt, så har jeg jo i alle år vært undermedisinert. Men det er vanskelig for meg å øke i dose, får "hypersymptomer" etter ei stund, men når jeg "hjelper binyrebarken", så som ved 125 Lev/10 Lio, så gikk det bra til slutt ;)

Jeg vet ikke hvilken type D-vitaminprøve som var litt over (men det var ikke mye - 137 av 37-131), for det var et forskrekkelig styr å få tatt den prøven. Var nede to dager før jeg skulle ta prøvene og spurte dem i "buret" om jeg og ungene kunne komme ned to dager etterpå å ta noen få prøver (TSH, Anti-TPO, FT3, FT4 og da D-vitamin for min del - jeg tror det var 25 (OH) jeg bad om, det er i alle fall det jeg har notert på "ønskelista" mi). De sa dette skulle være helt OK, de skulle be legen legge dette klart. Når vi så kom ned to dager etterpå, så lå ingenting klart, legen var bortreist og alt var bare kaos. Etter mye om og men, fant de ut av at de kunne vel klare å krysse av disse få prøvene selv på et prøveark, men de fant altså ikke ut noe med D-vitamin. Så til slutt skrev de bare på høyre side av arket selv - D-vitamin. Derfor vet jeg ikke hvilken, dessverre.

Men når det gjelder tilskudd av D-vitamin, har jeg da ikke lest noe om at høye doser kan være skadelig? Og noe om at D-vitamin egentlig er et hormon, hva nå enn det innebærer?