Sitat Opprinnelig skrevet av Zena
Veldig interessant lesing om denne svenske damens erfaringer. Lærte mye, takk for info-flyt.

Marge: hva er registreringsfritak? Synes det er rart de medisiner som er tilgjengelig i Sverige (som Novothyral) ikke er tilgjengelige i Norge. Også rart at leger er så lite villig å la folk som sliter prøve kombinasjons-piller.
Nei, norske leger skriver også ut medisiner på registreringsfritak. Men de fleste vil ikke gjøre det. Armour Thyroid er et slikt preparat. Legen min tar et skjema fra skuffen og fyller ut. Jeg tar det til apoteket og de bestiller det til meg. Og jeg betaler fornøyelsen selv. Litt over 400 kr for 100 tabletter 2 grain.

Produsenten i USA ikke vil betale flere hundre tusen til legemiddelverket i Norge for å få preparatet godkjent her. Men det er godkjent som legemiddel i USA og står under kontroll av FDA (Federal Drug Association) som tilsvarer det Norske legemiddelverket. Det skal ikke være noen risiko å bruke det, men mange leger er overbevist om at bare Levaxin (T4) er nok og at hvis pasienten fortsatt har symptomer så er det psykisk. :(