Nja. Bare en dag på 20 ug Liothyronin, fordelt på kl 0630 og 1300. Jeg tror det er i overkant av hva jeg klarer. 18 ug i form av naturlig T3 fra Armour tålte jeg bedre.

Jeg vil ikke fortsette med så mye syntetisk T3 ihvertfall. :(

Lurer på om jeg er på villspor. 90% av T3 i kroppen er omdannet fra T4 og 10 % dannes direkte fra skjoldbrusskjertelen. Ja, det er avrundete tall, for å si det litt enkelt.

Isteden for å ta både mye T3 ogT4 så kansje bare øke T4 i form av å ta mer Levaxin? Ã… få opp FT4 godt over 50% vil kansje automatisk øke FT3? Jeg gikk fra bare Levaxin til bare Armour og begynte å ta ekstra Levaxin igjen når FT4 var et sted rundt 8-9.

Jeg tror jeg blir sprø. :x Kansje 1 grain Armour og 150 ug Levaxin? Levaxin reagerer jeg ikke på selv i større doser. Det tilsvarer 9 ug T3 og 186 ug T4.

Jeg mener at min form var best når jeg tok ca 1 grain Armour. Det var årsskiftet 2004/2005. Mulig jeg fortsatt hadde noe T4 lager i kroppen, for det tar lang tid før lagrene tømmes helt. Jeg hadde verdier helt oppe i øvre del av FT4 før jeg sluttet med Levaxin.

Huff. Det skal ikke være lett heller. Helsikes kropp som skal være så avhengig av en finstilt dose, ellers kjennes densom om den motarbeider meg.

Så er det urettferdig å forvente at jeg skal finne mirakelet som gjør meg akkurat slik jeg var som frisk. Jeg har jo hatt disse problemene i godt over 10, ja snart 15 år. Og lagt på meg 25-30 kilo, beveger meg mindre, fått astma, bekkenløsning og født to barn. Selv uten stoffskifteproblemer så ville alt dette redusert meg i forhold til i 20-årene. Nei, men kan jeg få føle meg noenlunde opplagt i forhold til alder og skavanker???