Viser søkeresultater 21 til 30 av 99
-
14-03-07, 18:22 #21
OKAY!
Da er din ft4 på 12 veldig lav. og forklarer at du har det ille.
Vanligvis må vi ha den nær midten eller litt over midten (hos dem som ikke tar levaxin).
6.2.var ft3 godt under referansområdet, og jeg ville ah vært totalt lobotomert med en slik lav ft3 og glemt igjen nøklene ti steder hver dag og så videre. Total brain fog og depresjon med slike tall.
Men 6 uker eller sånn etter siste sykdom etc skulle skjoldkertelen din ha stabilisert seg, men hvis den slapp ut mye hormon under betennelsen, slik at TSH ble lav, kan det teoretisk sett ta bittelitt lenger tid.
Det var noen som postet engang at etter en operasjon hvor man fjerner mye avkjertelen og etter RAI tar det såogsålang tid før den virker igjen eller ikke, og man venter derfor en stund. Men jeg husker ikke hvor lang tid. Hva sa legen?
-
14-03-07, 20:06 #22
å nå ble jeg lettet Nora, har vært så redd jeg aldri skulle bli normal igjen.
Men da er det jo en forklaring på hvorfor jeg er som jeg er nå.
har vært så fortvilet over at hukommelsen er sporløst borte :(
men da er det jo et håp om at den kan komme tilbake engang
Jeg er nå henvist til ekg, øye poliklinikken. og fastlegen skal følge meg opp videre nå-
men hun kunne ta kontakt med endo hvis det var noe spes.
skal ta nye blodprøver i mai
endo skjønte at jeg ikke følte meg bra, men at jeg måtte gi kroppen litt mere tid.
jeg sa at hvis ikke hukommelsen er kommet tilbake, kvier jeg meg for å gå tilbake i jobb, da jeg jobber som omsorgsarbeider, og har med litt medisiner og gjøre må man jo ha hukommelse.
hun forstod det og sa at hvis det var like ille når jeg skal i jobb, må man vurdere nevrologiske undersøkelser
.
hun synes det var rart at jeg fortsatt sliter med rask puls og hjertebank da.
også er det den skjold kjertelen, kjennes ut som jeg har konstant halsbetennelse,og jeg mener det har kommet noen utvekster på den, jeg kjenner det,men går ikke an å se det.
er liksom noen klumper
og den er øm.
har du hørt om noen som har hatt postpartum før og blitt helt friske?
etter som jeg har skjønt er det ingen her inne som har hatt det samme?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.
-
15-03-07, 07:40 #23
Om postpartum thyreoditt, ja.
Det er skrevet noen artikler i f. eks. jcem http://jcem.endojournals.org og jeg har skumlest et par og det stod noe som at noen blir helt bra og noen forblir hypo.
Jeg er sikker på at din TSH vil stige snart og kjertelen da prøver å komme ordentlig i gang igjen.
Jeg tror det tar mer enn de 6 ukene, jeg husker det kan ta mer tid nå....
Men det er jo ikke noe nevrologisk i veien på deg når ft3 ligger under referansområdet og hodet ditt ikke fungerer. Det er slik det er å ha lav ft3.
http://jcem.endojournals.org/cgi/search ... ce&hits=25 et eneklt søk på jcem
-
21-03-07, 09:30 #24
ok nora
gidder du se her litt.
fått nye prøve svar.
ft3 12,7
ft4 14,3 tror jeg det var, for det kan jo ikke vært 4,3 som hun kontordamen sa
tsh 1,6
prøvene var helt fine sa hun.
men det jeg la merke til var at tsh faktisk har gått litt ned siden jeg tok blodprøver for 2 uker siden.Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
21-03-07, 09:32 #25
nå ser jeg feilen, det er byttet om på ft4 og ft3
altså ft3 4,3
ft4 12,7Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
21-03-07, 16:49 #26
Ved referansomrodet 10-25 er 12,7 veldig lavt. 17,5 er midten og de som ikke er medisinert kan godt ha ft4 litt under midten men da er ft3 i øvre halvdel.
ft4 =18%
ft3 18,8%
Skulle vært over 50%...
Du har det ille fordi du har veldig lave stoffskiftehormonverdier.
Noen ganger hjelper det å lage stolpediagram i excel bare for å vise legen at det er veldig lavt.
-
21-03-07, 18:29 #27
ja tror nesten jeg må gjøre det,fikk bare beskjed at prøvene var normale,hun hadde ikke tenkt å si verdiene engang :(
men hva tror du om at tsh har sunket? den bør jo gå oppoverHyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
22-03-07, 07:35 #28
men jeg synes det var litt rart at tsh har gått ned litt,
burde den ikke ha steget etter 2 uker da? isteden for å gå ned?Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
-
22-03-07, 08:26 #29
Hei
Hvis du tenker på at din TSH har gått ned fra 1,7 til 1,6 betyr det at du har fått høyere stoffskifte. Det har altså gått litt opp på 2 uker.
Ha en fin og solrik dag
-
22-03-07, 08:54 #30
ok så da stiger tsh når den går nedover i tallene liksom?
men da går det jo riktig vei hvertfall, selv om det går litt tregt
ikke så lett å forstå seg på disse tallene alltid, godt med noen flinke hjelpere
Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
Lignende tråder
-
Mine beste prøvesvar så langt, men trenger hjelp!
Av gutt_81 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 24Siste melding: 14-07-08, 12:33 -
Mine siste prøvesvar
Av Rafael i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 22-06-07, 15:34 -
Kan noen se på mine prøvesvar?
Av Siri -67 i forumet BlodprøverSvar: 10Siste melding: 19-03-07, 21:27
Svar med sitat
Bokmerker