Pass på med den rensete hvetestivelsen, den inneholder for mye gluten for mange.
Pizzabunner og andre bakverk som er ferdige til å settes i ovnen har vanligvis hvetestivelse.
Jeg kjøper ikke noe sånt, untatt noe knekkebrød, men lager alt selv, og baker mist mulig, er nemlig på lavkarbo også.
Det beste brødet baker man selv. Datter lærte meg et tricks, man tar semper (som har bakepulver, men pass på at du får den uten hvetestivelse) og lag brøddeig og ha i tre kopper glutenfri havregryn. Jeg hadde også en rest med kokt brun ris. føles bedre i magen og metter bedre enn vanlig glutenfritt brød.

Fikk noen ahasvar angående hvorfor mange med hypothyreose sier de må unngå sukker og brød: sukker og kjappe stivelser er god mat for inflammasjon og autoimmunitet, og de på marshallrotocol-nettsidene sier at det mater de bakteriene som man sliter med (mycoplasma og c.pneumoniae osv som er skyld i hashimotos, fobromyalgi, ME, revmatisme , cøliaki , anorexi og mye annet.....

Så jeg har ikke kjøpt noe fra netbutikkene som cøliakerne bruker. Det fins flere bra netbutikker.
Kjøper stort sett melblanding uten hvetestivelse og melk. Rismel fra danmark er laget i en fabrikk som også lager ting med gluten og kan være forurenset men vanligvis gjør det ikke noe. Riskaker kan også være forurenset med gluten, men jeg har ikke merket noe. CC , Cross contamination kalles det på engelsk.