Viser søkeresultater 1 til 4 av 4

Tråd: skjelvinger

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard skjelvinger

Skjelvinger, hva kan det komme av? For høyt? Lavt?
    Kanskje jeg er feil medisinert.....Er ikke lenge siden jeg begynte med Levaxin og Liothyronin.....

Jeg skjelver mest på hendene og beina. Rister hvis jeg skal sette fra meg en kopp f.eks. Noen som har opplevd det samme og har en god forklaring?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Skjelving har blitt diskutert ja. Du får mange treff om du søker på dette. Her er ett:

http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewto ... =skjelving

Jeg repeterer meg selv at jeg fikk en vanvittig skjelving når jeg begynte med Levaxin. Greidde ikke hverken å holde kopp eller å skrive. Helt forferdelig. Jeg blir stadig skjelven om jeg tapper kroppen med mye trening, eller blir overdosert...

Nå er jeg inne i en periode hvor vekten raser og jeg skjelver. Har gått på samme dose Armour/Levaxin i lang tid. Finner aldri en fornuftig forklaring på dette. For første gang kan jeg kanskje innrømme at for mye trening er en medvirkende årsak. Trener du?

Jeg har også mistet matlysten, men vet at det er viktig å få i seg næring jevnt og trutt. Orker allikevel ikke mat. Jeg håper du spiser nok og riktig.

Så summen av mange faktorer...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har opplevd en fin skjelving på hendene ved for høyt stoffskifte.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    109

Standard

Selv hadde jeg veldig skjelvinger i hendene og beina da jeg var hyper, altså for høyt. Hvis det ikke er lenge siden du begynte med Levaxin og Liothyronin kan det være at du har gått fra lavt til høyt fordi dosen er for stor? Se om du får tatt blodprøve og evt. regulere ned dosen litt, men husk bare små steg av gangen, ellers raser du for lavt igjen.
    Lykke til :-)

Lignende tråder

1. Skjelvinger
    Av Anne Ma i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 50
    Siste melding: 07-03-08, 21:06
  2. Ræva dag i dag. Skjelvinger ut av en annen verden...
    Av Thomas i forumet Muskler, ledd og knogler
    Svar: 3
    Siste melding: 25-03-07, 19:56

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn