Sitat Opprinnelig skrevet av S.M.
Her sitter jeg med sånn derre mansjett med blodtrykksmåler, skal måles gjennom 24 timer. Mansjetten detter av hele tiden, så den må jeg holde fast med armen inntil kroppen. Jeg har ikke noe belte eller lomme på klærne mine, så den måleren må jeg gå å bære på helt til i morra. Plundrete! :evil:

Var hos lege forrige uke og fikk beskjed om at blodtrykket mitt var litt for høyt, så da måtte jeg ha en slik døgn-greie.
Jeg har modsat problem - mit blodtryk er for lavt. Men efter døgnmålingen som din - blev det til..... "forhøjet"

Det tror jeg pokker at det bliver - når mansjetten pumpedes så stramt at man hver femtende minut var oppe under loftet af forskrækkelsen og smerten... Til sidst gik jeg i en konstant forventning om at blive hårdt strammet til på overarmen og dette resulterede i at mine resultater viste nogle helt forkerte tal.

Så hvor pålidelig denne døgnmåling er - afhænger ene og alene om man trives med og ikke irriteres af denne måler - og dette gælder både fysisk og mentalt. Hver gang man bliver hidsig - vil den vise forkert (for højt).