Viser søkeresultater 61 til 70 av 81
Tråd: Magebesvær
-
17-03-07, 23:11 #61
Jeg sliter mye med blærebetennelse - både oftere og lengre perioder, mer eller mindre kronisk?
Hadde en antibiotika-kur i vinter som gikk kun på urinveiene. Med en gang kuren var slutt, blusset betennelsen opp igjen. Det som da holder det i sjakk er 6 tranebærtabletter daglig. 2 tabletter, 3 ganger om dagen. Også hvis jeg slutter med disse, blusser blærebetennelsen opp igjen.
Interessant dette du sier nora, med at blære-, bihule-, hals-betennelse kan skyldes underdosering. Men kan det også skyldes vår immunologiske sykdom alene - at f.eks. infeksjoner lettere oppstår fordi kroppen er så opptatt med å kjempe med det kroniske? Og blære, f.eks. er det ikke slimhinner her? Lavt stoffskifte gir jo tørre slimhinner, noe som kanskje igjen gjør at bakterier lettere setter seg fast. Vil optimal dosering gjøre at tørre slimhinner blir mindre tørre?
Hva mener du?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
18-03-07, 21:37 #62
Jeg har begynt og få vondt i kneet også samme vondt som i ryggen kan det komme betennelse i hele kroppen ? Vil ikke ha det :,(
Hvorfor får man sånn betennelse her og der ?
KlemzSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-03-07, 22:39 #63
Lilja, noe er kanskje inflammasjon og ikke betennelse, og når man er syk vil man kanskje ha noen andre vondter som ikek er betennelse heller....og jeg har noe vondt i knærne en sjelden gnang pga noe lavt cortisol. Og når man er syk, blir det noe mangel på cortisol. Man må ta det roligere når man er syk. Få i seg ne C-vitamin og vitaminer som binyrnen trenger (mest C-vitaminer og B) og slappe av til man er over infeksjonen. Kroppen trenger en del energi for å slåss mot infeksjonen, antibiotikaen svekker baktereiene men klarer ike å drepe dem, man må ta kuren helt ut og kroppen tar seg i mellomtiden selv av bakteriene som er svekket. Stress og treneing da vil tappe deg for mye krefter. Ta det noe rolig. Du vil merke at knærne etterpå blir mye bedre igjen når du er frisk igjen fra infeksjonen.
Og det er jo mulig man har influensa òg. Da får man vondt diverse steder også.
-
18-03-07, 23:21 #64
Takker takker så mye med svar får ta det med ro
Er sliten så trenger slappe av
Så får jeg prøve få i meg de vitaminene du sa 
KlemzSnart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-04-07, 16:05 #65
Urinveis infeksjon igjen ?
Jeg lurer på om jeg har fått Urinveisinfeksjon igjen må på do og tisse mye og det gjør vondt da jeg tisser og inatt hadde jeg så rare og vonde smerter i magen som om det brant inni der. Det var ekkelt :,(
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-04-07, 16:49 #66baremei Gjest
Vet du hva, du er nødt til å ringe legekontoret ditt om sånt. Greit nok å synse om mange ting, men vi er ikke leger, vet du.
-
18-04-07, 20:38 #67
Ok Beklager det ska jeg gjøre
Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
18-04-07, 21:22 #68baremei Gjest
Du trenger ikke beklage, bare husk hvem vi er og ikke.
Vi kan ikke gi råd i sånne sammenhenger, urinveisinfeksjon kan være akutt, det er vondt og trenger vanligvis legebehandling.
Det er så dumt å utsette nødvendig hjelp fordi man "bare" skal spørre lekfolk først. Spør gjerne, men ring legen _også_. Og ikke tro alt du hører, (og dette er ikke ment til deg spesielt, men gjelder oss alle) og ingen må glemme å tenke selv.
Ikke sant?
-
18-04-07, 22:29 #69
Hei og takker for svar jeg skal huske hvem dere er
Jeg skal ringe legen om det
Det er vondt :,( Må tenke selv
Uff he he 
Hos legen får jeg som regel ikke så gode svar som her inne
Men sant som du sier
-
18-04-07, 23:02 #70
Jeg går med mer eller mindre kronisk blærebetennelse/irritert blære/hyperaktiv blære.
Antibiotika hjelper ikke bedre enn tranebærtabletter for meg, og det er mye mer skadelig. (2 tranebærtabletter 3 ganger om dagen til behandling, så kan man gå over på 2 tranebærtabletter som forebygging/vedlikeholde, men hvis det blusser opp igjen, går man over til 6 om dagen igjen).
Jeg tror det har sammenheng med alle de andre vonde/irriterte musklene mine. Blæra må jo også være en muskel? Tror ikke på at jeg går med en "vanlig" blærebetennelse hele vinter- og vår-perioden hver eneste vinter. Ja, jeg har også en annen teori: Lavt stoffskifte gir tørre slimhinner, og er det ikke slimhinner inne i bildet her også? Bakterier setter seg lettere fast i tørre slimhinner. Tranebærtabletter hjelper til med å skylle bakteriene ut og hindre dem i å feste seg.
Jeg har fått forsøke noe av legen mot hyperaktiv blære. Tror det hjelper litt, er nå oppe ca en gang om natta istedenfor 3-4, alt hjelper jo. Det er flere typer slike midler visstnok, bare spørre legen ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Svar med sitat
Bokmerker