Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Hybrid View
-
17-03-07, 19:37 #1
Hei Jeg går ut ifra at du ikke tar levaxin, siden du ike skriver om det .....I så fall så vil jeg nevne at ft4 er littegrann under midten i begge tilfaller. Noen vil ha det greit da, men andre ikke. Jeg vet om to som var hypo med en ft4 på 17 men det ermer sjeldent.
Men TSH-en her forteller at kroppen vil ha noe mer stoffskiftehormon. TSH her roper etter litt mer, og ft4 er i nedre halvdel. Så TSH og ft4 stemmer overens her.
Det er skrevet noen artikler om dette, og hvert menneske har et individuelt "set piont" , punkt hvor hypofysen synes ft4 skal være. det er på 15 hos noen, 16 ellr 17 eller noe, men de har sitt individuelle sted hvor kroppen synes den skal være. Hvis ft4 blir høyere eller lavere enn dette, da begynner TSH å gå opp og ned ganske mye.
Normal TSH er ganske tett ved 1, men det er individuelt også. det er hvert år noen få som melder seg på forumene som får thyroxin når TSH er 5 eller 6 som ikke var dårlige og som blir verre på thyroxin. De er muligens noen av de få som ikke har cirka 1 som normal TSH.
Jeg vet om noen som har 20 som normal TSH her i Norge. Hun har ft4 akkurat som oss andre.
Lignende tråder
-
Jeg ble operert i to omganger
Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 2Siste melding: 09-08-10, 15:58 -
Flere omganger med høyt stofskifte i årevis
Av RKN i forumet Høyt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 11-10-08, 12:07 -
Operert to ganger for skjoldbruskkjertelkreft
Av zeena i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-04-07, 00:22

Svar med sitat
Bokmerker