Viser søkeresultater 11 til 20 av 26
-
14-03-07, 14:25 #11
Jeg går på Loette, og det fungere fint. Har til og med fått bort en del av kvisene som jeg fikk da jeg begynte på Levaxin. Men jeg har hørt noe om at hvis du går på p-piller så må du antagligvis øke Levaxindosen etter 1 - 2 måneder. Er ikke helt sikker, men det er sikkert noen andre som vet mer om akkurat det.
-
14-03-07, 15:03 #12
Hei!
Det stemmer at man må øke dose levaxin, om man tar hormonellt prevansjon. Dette merkes på at stoffskiftet faller en tid etter påbegynt prevansjon.
Kontakt fastlege - og øk dose i samråd med lege.
Lykke til!Opperert i to omganger for skjoldbruskkjertelkreft. Siste operasjon 27. Mars 2006.
-
15-03-07, 21:41 #13
Det stemmer ikke at man MÃ… øke dosen, men det KAN være nødvendig. Dette må sjekkes med blodprøver - som korrekt bør tas etter 2-3 måneder.
Opprinnelig skrevet av siri
-
16-03-07, 00:33 #14baremei Gjest
Hver gang jeg gjør et forsøk på å bruke hormonell prevensjon tar det bare 2-3 uker før det merkes på formen. Og blodprøvene bekrefter når jeg roter meg til legen 2-3 uker etter det igjen. Hver gang.
Nå gir jeg opp snart.
Sluttet med Nuvaringen for 3 uker siden, siden forrige uke har formen vært stigende. Den var ok før det også, men nå er den enda bedre.
Merkelige greier, dette her. Jeg skal prøve EN gang til, skjer det samme igjen vet jeg neimen ikke hva jeg skal gjøre.
-
16-03-07, 07:02 #15
Uff, ja denne h.... prevensjonen..
Uff ja, vurderer å sterilisere meg jeg, har de barna jeg vil ha, og tanken på å dytte i meg disse pillene resten av livet er ikke fristende akkurat, har nok av andre tabletter jeg må ta.
-
16-03-07, 21:53 #16
Larrian Gillespie skrev at man trenger ca 25% høyere dose da. det er jo en del, spesiet vhis man ikke har noen restfunksjon lenger som kan kompensere litt.
Det som skjer i praksis er at TBG stiger, og da binder det mere av ft4 og ft3 og da blir det mindre igjen som kan brukes. Hos friske ville kjertelen ha kompensert ganske fort med å sende ut mer hormon slik at den frie fraksjonen blir riktig for behovet. Bare fritt kan brukes.
(og derfor er Tt4-målinger ikke bra hos kvinner, blir for høye)
-
19-03-07, 11:57 #17
Hei Rafael!
Etter min mening bør du styre unna alt av p-piller! Jeg ser at du etterlyser råd i forbindelse med bruk av Levaxin, og det vet jeg ikke noe om. Men jeg har erfart at p-piller inneholder hormoner som ikke er bra å tilføre kroppen. Da jeg selv prøvde p-piller for mange år siden fikk jeg alltid ubehagelige bivirkninger. Jeg kan nevne en av dem: Omtrent hver morgen våknet jeg opp til migreneanfall som gjerne startet før jeg rakk å spise frokost. Med migreneanfall mener jeg slike som gir flimring i synsfeltet og etterfølgende hodepine. Og da er jo dagen ødelagt! :twisted:Ser det har vært diskutert p-piller og stoffskifte her tidligere. Jeg har nå tenkt å begynne på p-piller. Er det noen som har noen tips på hva som er bra og hva jeg bør styre unna på p-pille fronten? Jeg går på levaxin.
Her kommer en link du kan kikke på for å se hva jeg mener: http://www.futhark.no/p-piller.htm
Fornuftig; Jeg valgte dette, og det har vært udelt positivt.Uff ja, vurderer å sterilisere meg jeg, har de barna jeg vil ha, og tanken på å dytte i meg disse pillene resten av livet er ikke fristende akkurat, har nok av andre tabletter jeg må ta.
Hei baremei
Hver gang jeg gjør et forsøk på å bruke hormonell prevensjon tar det bare 2-3 uker før det merkes på formen.Egentlig ikke så merkelig, se linken ovenforMerkelige greier, dette her.
Hilsen Lie
-
26-02-08, 13:45 #18
levaxin og p piller
jeg er visst litt overdosert(tsh 0,01 og t4 på 20..hehe....kanskje litt mye ja.) skal sies at jeg merker ingenting bortsett fra mer mild kvalme i hverdagen.
iallefall så skal jeg starte på p piller igjen etter å ha skjønt at super PMS ikke er noe særlige saker. dette skal visst redusere opptaket til levaxin . men noen som vet ca hvor mye? eller hva halveringstden til p piller er slik at man kanskje kan hjelpe til ved å ta de til ulike tider?
konklusjonen er vel at jeg kanskje ikke skal dosere meg ned hvis p pillene innvirker...?
-
26-02-08, 15:22 #19
Heisann,
Jeg vet ikke så mye ang halverings tider etc...
Men jeg har selv begynt med P-sprøyter. Da har jeg noen få dager hvor jeg er litt humørsyk og føler meg litt dårligere, men så går det bedre og bedre. Jeg tror selv at jeg kanskje kunne ha kuttet med 25 mikrogram om dagen om jeg ikke gikk på disse, men det er selvsagt synsing fra min side.
Jeg er veldig glad for å slippe PMS opplegget og alt slik, så jeg glad for p-sprøytene :-)
-
27-03-08, 22:45 #20
P-piller og Levaxin
Nå har jeg lett litt etter svar her inne i temabasen, men må spørre lell.....:
Må man ta p-piller og Levaxin hver for seg egentlig? Eller er det greit å hive det innpå samtidig. Jeg tar på morningen.......og har ikke lest eller hørt noe om at man ikke kan ta det samtidig. Ei hadde jeg jo heller hørt at man måtte øke Lev med p-pilleinntak som nevnt.... ;-) Så er jo derfor ikke overrasket om jeg driver og kræsjer med feil piller nå også......men, det står ihvertfall ikke noe i vedlegget på Levaxinboksen om at man ikke skal ta de sammen med p-piller.
Og: noen gode erfaringer med å bruke nuvaring fremfor p-piller? Skal visst være bedre om man får veldig bivirkninger type humørendringer av p-piller.....
Akk ja...og takk for evt svar! :-)Fjernet halve skjoldbruskkjertelen grunnet godartet knutestruma des 2005.
Startet med 50mcg Levaxin i mars 2007, har i 2008 økt til 100mcg. Sluttet på lev midt i juni 08 for å teste.
Lignende tråder
-
Problemer med de nye Eltroxin piller ???
Av ninus i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 35Siste melding: 16-01-12, 21:54 -
Har p-piller noe å si for stoffskiftet?
Av kristinet i forumet Andre hormonerSvar: 8Siste melding: 11-05-09, 09:20 -
p-piller og stoffskiftet
Av Reven i forumet Andre hormonerSvar: 15Siste melding: 02-10-08, 23:13 -
nye forbedret tal...men hvornår kommer virkningen??
Av 78lykke i forumet BlodprøverSvar: 20Siste melding: 31-10-07, 17:18 -
p piller og tretthet
Av isa1 i forumet Andre hormonerSvar: 21Siste melding: 16-02-07, 19:06
Svar med sitat
Bokmerker