Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
09-03-07, 19:02 #4
endometriose
Hej
For at få konstateret endometriose er man nødt til at få foretaget en laparoskopi (kikkertundersøgelse hvor man med 4 små indstik kigger ind i bughulen).
Jeg har fået det konstateret i sep. 2006 og har efterfølgende fået indsat en hormonspiral for at tage menstruationssmerterne - og det har virkelig hjulpet. Men jeg plages dagligt af smerter i mave/tarmområdet (oppustethed osv.), som måske kan skyldes at jeg har sammenvoksninger omkring tyktarmen.
Ja du har helt ret at nogle af symptomerne ved endometriose kan være de samme som stofskiftesymptomerne, med træthed som det primære symptom. Jeg plages, foruden mavegenerne også af kvalme, utilpashed og smerter før/efter afføring. Mange ved jeg plages også af smerter ved samleje og så selvfølgelig stærke menstruationssmerter.
Jeg er selv meget i tvivl om, om mine gener skyldes endometriosen eller stofskifteproblemerne, ja måske kan det jo skyldes begge dele..
Spørg endelig hvis du vil vide mere..
Mvh. Gitte
Lignende tråder
-
Endometriose
Av munch i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 13Siste melding: 30-05-07, 22:19

Svar med sitat
Bokmerker