Du kan jo spørre legen, men de vil uansett ta en ny prøve etter en stund for å seom det er forandring.
Og TSH rikker seg langsomt og følger flere uker etter symptomene. Det er en fallgrube det og. Beeb there, done that, got t-shirt....

Man kan kreve behandlig etter loven her, men da blir legene veldig sure og avvisende, anbefales ikke. Har gjor det selv. Legen flyttet til utlandet, og jeg gikk til legesenteret og ba om mer thyroxin, for jeg brukte thyroxin, og fikk resept på mer. no problem. men etter et par år og fastlegeordingen så sa en lege atjeg ikke hadde noen diagnose og ville sende meg til endokrinolog. (det gjør de none ganger når de er usikre elelr uenige....)
Jeg måtte slutte med thyroxin og TSH ble 4,5 og 4,6 og endokrinolog sa det var helt normalt og etter en stund skrev jeg til den første endokrinologen, hun jeg hadde vært hos først, og hun satte meg på levaxin igjen.
Så det kan muligens være best å vente noe fordi TSH antageligvis vil stige omen stund. Spør om legen starter behandlig når TSH blir 3,5 og du har symptomer.
Du kan også prøve deg og spørre om du kan få startet med levaxin siden kolesterol og annet er unormalt og TSH-grensen er 2,1 å noen labi tyskland.
Det med protein i blodet, alt mulig annet kan også skje ved hypothyreose.

Hvis du hadde en TSH på 1-tallet ville jeg sagt få sjekket D-vitamin først, den skal være minst 80 nanomol/l.

Prøv neste gang åfå blodprøve kl 8 eller lignende.
nora