Side 4 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 241
    Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard kroppen min krangler sånn med meg!

hei. jeg tok propyltiuracil 100 mg x 2.
    men siden legen mener jeg har postpartum, dvs at det kommer etter fødsel, og vil normalisere seg har jeg sluttet på medisiner,
    og siden jeg har brukt propyl samtidig med at kroppen ordner litt opp selv, så har jeg nå blitt hypo.
    håper virkelig kroppen ordner opp selv nå, så jeg kan bli frisk.
    er kjeeeeempe trøtt om dagen.
    hadde det ikke vært for barna mine hadde jeg sovet hele dagen.
    men samtidig midt oppi det hele har jeg symptomer på hyper.
    får plutselig litt hjertebank og høy puls innimellom,og svettetokter
    så det kan virke som det hopper litt opp og ned
    skal ta nye prøver i mars

ble hyper i desember skal nå være hypo fordi jeg begynnte med medisiner selv om jeg hadde postpartum, og kroppen ville ordne opp selv.
    har vært syk i 4 uker i strekk nå, fikk først bronkitt, hadde vært frisk fra det et par dager da jeg fikk omgangsjuka,før jeg rakk å bli ordentlig frisk fra den sitter jeg her nåmed influensa.
    jeg har og følt meg dårlig lenge nå, ingen overskudd til de små guttene mine.
    skulle legge meg i går kveld, hadde da over 39 temp, tok 2 paracet, men tempen var fortsatt 39,de hjalp litt på leddsmertene, men ikke på feberen.
    jeg la våken i flere timer fordi pulsen min var så rask, hadde hvile puls på 105.
    og masse dobbel og trippel slag.
    endte med at jeg måtte ta pranolol som jeg fikk da jeg var så hyper, hjalp heldigvis litt.
    det jeg ikke skjønner er at jeg har symptomer på både hyper og hypo.
    ringte endo, og får komme å ta nye blodprøver i morra
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.
    Bruker ingen medisiner og har vart frisk siden jan 2007.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Det med hjertebank kan også være en hyperadrenerg reaskjon, at adrenalinet kicker inn fordi du er dårlig.
    Det hender rett som det er når man er hypo, fordi adrenalinet og cortisol da må kompensere for manglende stoffskifte.

Husk å få med både ft4 og ft3 i tillegg til TSH, fordi TSH kan bli veldig lav ved akutt sykdom, og det betyr ikke at man er hyper.

Det er lurt å ta prøver for å se hva det skyldes, men husk mer enn TSH.

Ønsker deg god bedring.

Medlem siden
    Jan 2007
    Sted
    Frogn
    Meldinger
    382

Standard

Hei Rikke,
    Har du målt antistoffer? Jeg har ei venninne som er ganske lik deg. Det viste seg at hun hadde Hashimoto's. Det er visst ikke så uvanlig å svinge når en har Hashimoto's. Vet ikke om det er ditt tilfelle, men tenkte jeg kunne hvertfall skrive noe om det.

Lykke til.
    Symptomer på lavt stoffskifte lenge, men har ikke hatt en diagnose før nå.
    Diagnoser: Juni 06: Chron's eller UC, Juni 06: PCOS, Jan 07: Lavt stoffskifte

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

hei, ja jeg har tatt prøver,har ingen antistoffer.
    er litt spent på hva prøvene kommer til å vise denne gangen
    Hyper postpartum thyreoditt desember 2006. Begynnte med propyltiuracil, ble da hypo.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard har hatt en god dag i dag! endelig

håper virkelig at det varer og at jeg er blitt bedre.
    har hatt masse energi,og godt humør idag
    men jeg kjenner at skjold kjertelen har vokst, kan ikke se det men kjennes ut som adams eple når jeg tar på den.
    hukommelsen har jeg gitt opp å få tilbake,den er lik 0.
    videre skal jeg ta 24 timers ekg siden hjerterytmen fortsatt er høy,kjennes og ut som hjerte skal hoppe ut av brystet mitt av og til.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Kjære Rikke

Her var det mye hyggelig. Fremdeles "god bedring" til deg.

Gode ønsker fra meg ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei!
    Din ft4 og ft3 var under referanseområdet, da skjer følgende: etter noe dager går TSH opp på grunn av det, og så kommer skjoldkjertelen igang igjen.
    Det hjolder på å skje hos deg.

Hjertet er veldig følsom for stoffskiftehormon, og kan drive med mye rart både ved hypo og hyper.

Mitralklaffprolaps er for eksempel et hypo-symptom og går vekkv ed riktig medisinering.

Hos deg håper vi at alt jevner seg ut uten stoffskiftehormontilskudd, det blir spennede.
    Det var mye ekstra belastnimg at du hadde operasjoner oppi det hele, for da går ft4 og ft3 og TSH ned.....og så ble du syk også, henger sammen med lavt stoffskifte men legene nekter for det, enda alle på forumene kan bekrefte det.

Noe mer om hjertebank: På forumene nevner de lavt magnseium hele tiden. legene pleier ikke å teste for det. Det er helt ufarlig å ta megnesium, i motsetning til kalium. Jeg selv tar dolomittabletter som er magnesium og kalsium, og det fins rene magnesiumtabletter også. De som er hypo har en tendens til å ha lavt magnesium ser det ut som. Anja Andersen, hun med håndball, fant tut til slutt at hun hadde lavt magnesium og hun hadde besvimt som dere vet og legene hadde undersøkt og undersøkt man fant ikke noe.

nora

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard i natt har pulsen min vært helt på styr..forstår det ikke

har vært på sykehuset til søvnregistrering i natt,pga at jeg er så tett.
    Fikk sonde i nesa,etter den var satt inn gledet jeg meg til å sove, var sååå trøtt.
    kl 22.30 klarte jeg ikke mer, la bare og rista og pulsen raste,så jeg tok en pranolol.
    etter 3 kvarter var pulsen fremdeles helt vill så da tok jeg en pranolol til.
    Først da ble pulsen normal.
    så den her søvn registreringsmaskinen slo seg på kl 24.00.
    Og den registrerte og hjerteslagene, jeg spurte legen i dag hva pulsen hadde lagt på, jo den hadde vært helt perfekt.
    å det var jo etter 2 stk pranolol. ah så den må jo ha vært veldig høy før jeg tok de.
    det er så ubehagelig føler noen ganger jeg skal stryke med mens det pågår.
    skal jo inn til ekg, men aner jo ikke hvor lenge det er til, er ca en uke siden legen henviste meg dit.
    jeg er ganske så sikker på at dette kommer av stoffskifte probl,selv om endo ikke mener det.
    har jo aldri hatt disse problemene før jeg ble syk.
    Jeg har ikke vært syk med influensa eller noe på en stund nå, så kan ikke være det heller.
    er så fortvilende å gå rundt sånn

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Jer er helt enig med deg at det er stoffskiftet som gjør det. Det er også andre som forteller om sånt på forumene.

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    46
    Meldinger
    278

Standard

ja jeg føler meg ganske sikker på at det er stoffskiftet som gir meg disse problemene.
    hvis det fortsetter like ille flere kvelder nå skal jeg ringe lege igjen.
    håper ikke det er farlig å gå rundt sånn
    ja leste jo at anne ma hadde begynt med hjertebank og
    synes det er ille at endo sendte meg til fastlege med dette,jeg sa til henne at jeg er ganske sikker på at det er stoffskifte som gjør det, kjertelen har jo vokst og.
    skal på kontroll til endo i beg av mars, så da skal hun få høre det hvis hun ikke tror meg altså

Side 4 av 25 Først 12345678910111213141516171819202122232425 Siste

Lignende tråder

1. Postpartum tyreoiditt... Hjelp!
    Av Pingomamma i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 22
    Siste melding: 07-05-12, 19:58
  2. Postpartum, hypersymptomer, normale verdier, struma
    Av annis i forumet Postpartum tyreoiditt
    Svar: 27
    Siste melding: 13-03-11, 13:24
  3. Onsdag 16. desember
    Av Bellissimo i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 8
    Siste melding: 17-12-09, 08:02
  4. Thyreoditt? Er det en sykdom i seg selv?
    Av sunny i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavt
    Svar: 19
    Siste melding: 05-04-07, 11:35
  5. De Quervains eller subakutt thyreoditt
    Av Magnuna i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 3
    Siste melding: 28-02-07, 12:12

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder