Du får dunke henne i hodet til hun skjønner at du faktisk er syk, ikke motvillig.

Og jeg skjønner behovet for å gå ned i vekt, men mer tyroxin er ikke en løsning på det problemet.

De av oss som skal ha tyroxin skal ta den, vi har det ikke bra uten, men overdose er så ubehagelig og skummelt på sikt at du neppe har lyst til å bruke den metoden uansett. Det stopper seg selv.

En annen side av saken er at mange er underdosert med "fine" tall, og med fordel kunne økt litt. Men det er lurt å ha ferske blodprøver for å vurdere det, i tillegg til hvordan formen er.

Selv har jeg en TSH på 0,02 og trenger FT4 i øvre halvdel, dvs over 17, mens FT3 vaker øverst i normalen. Enkelte leger ville da redusert dosen min utifra TSH spesielt, kanskje uten å ta i betraktning av den "alltid" har vært slik, også før jeg begynte på medisin.
Senker jeg dosen synker formen, og heldigvis har jeg legen min med på at jeg stort sett styrer doseringen selv, med blodprøver innimellom og så bruker jeg ham som sparringspartner hvis jeg er usikker.