Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
    Medlem siden
    Jan 2007
    Meldinger
    355

Standard Lavere blodtryk og puls

Hej
    Har andre af jer oplevet lavt blodtryk?
    Jeg har altid haft tendens til forhøjet blodtryk (130/95), men har de seneste måneder oplevet at det nu ligger på omkring 105/70. Samtidig har jeg oplevet at min puls er blevet væsentligt lavere - nogle gange på 55 i minuttet i hvile (plejede førhen at være på ca. 80-90).
    Har andre af jer også oplevet lavere blodtryk/puls efter stofskiftediagnosen?
    Mvh. Gitte

Medlem siden
    Dec 2006
    Sted
    Hordaland
    Alder
    46
    Meldinger
    106

Standard

Hei!

Vet ikke helt når det hjelder blodtrykket, men det er vanlig at pulsen er lav ved lavt stoffskifte, og høy med høyt stoffskifte. Og for meg høres det logisk ut at Blodtrykket også vil gå litt ned ved hypo!

Mvh Maia

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Jeg trener mye og måler derfor hvilepuls nesten hver dag, som jeg igjen mater i pc, og får ut diagrammer. Jeg leser av hvordan hvilepuls og morgentemp stiger og synker ved varierende dosering. Høyere puls ved økning av thyroxin. Gjør utslag omgående og så synker den litt igjen når jeg beholder dosen...og flater ut....

Jeg har nå en hvilepuls på 63 og temp på ca 37, noe som forteller meg at jeg har kommet på riktig dose. Vekten har - endelig - begynt å krype nedover. Blodrtrykket mitt ligger på 100/ 60. Jeg vet at det er lavt, men jeg har bestandig hatt lavt blodtrykk. Altså det samme som før hypothyreose...
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Ja det er typisk med lavere puls ve lavt stoffskifte. har hørt om ganske lav puls ved lavt stoffskifte.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Akershus/Telemark
    Alder
    50
    Meldinger
    539

Standard Re: Lavere blodtryk og puls

Sitat Opprinnelig skrevet av gitteh
    Hej
    Har andre af jer oplevet lavt blodtryk?
    Jeg har altid haft tendens til forhøjet blodtryk (130/95), men har de seneste måneder oplevet at det nu ligger på omkring 105/70. Mvh. Gitte

Jeg hadde høyt blodtrykk før jeg fikk behandling for hypo (lå på rundt 140/100 pluss minus). Nå ligger jeg på samme som deg... Rundt 110/70 eller til og med litt mindre. Dette etter ett par år på Thyrax/levothyroxin (t4).
    Tror det kan være både opp og ned med blodtrykk for både hypo og hyper. Jeg hadde nok høyt blodtrykk pga vekt, b12 mangel og hypoen. Dårlig kombinasjon ga høyt blodtrykk. Også vannansamlinger øker blodtrykket.

Jeg er glad for 110/70. Tror det er passe bra

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Vær obs på at lavt blodtrykk kan være et symptom på binyrebarkproblemer. Lavt stoffskifte fører ofte til høyt blodtrykk, som også kan være vanskelig å behandle.

Lav puls følger med lavt stoffskifte. Det kan altså se ut til at du har en kombinasjon av lavt stoffskifte (lav puls) og binyrebarkproblemer (lavt blodtrykk)? (Noe som forøvrig er en ganske vanlig kombinasjon, i følge mange mer alternativt orienterte leger.) Jeg hadde det på samme måte, men har nå mer normale verdier, etter å ha jobbet mye og lenge med å støtte binyrene mine.

Lignende tråder

1. Lavere temperatur ved graviditet? Kan testen ta feil. Er neg
    Av lissi32 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditet
    Svar: 3
    Siste melding: 08-07-08, 13:13
  2. Økning av levaxin -gir lavere t3
    Av munch i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 12
    Siste melding: 17-01-08, 20:26
  3. LAVERE STILLING BETALT AV TRYGDEKONTORET? NOEN SOM VET?
    Av cathrin i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 7
    Siste melding: 03-10-06, 21:27

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn