gitte, din t4 er totalt t4 og er misvisende på kvinner, det vil være falskt forhøyet fordi vi kvinner har østrogener og det øker globulinene som frakter rundt og bindet thyroxin.
Det har vært en annen dame innom her cirka tre år siden fra danmark, og hun hadde også bare totalt t4.
Det er håpløst foreldet å måle totalt t4 som standard hos pasienter. Ingen her har fått de som standard, og det står ikke engang på rekvisisjonene.

Og her har mange lab gått over til ny , lavere øvre grense på TSH, nemlig 3,5 ller 3,6. For eksempel www.aus.no og følg linkene til TSH. Der står det at psietnen kan be om å få prøve thyroxin ved en TSH på 3,6.

I tyskland har mange lab senket grensen til 2,5.

Jeg selv ble veldig dårlig når TSH ble 2,5, og jeg selv forlangte å få begynne på thyroxin. Legen ble veldig sur, men måtte gi det til meg for slik er loven her.

lavt stoffskifte har definitivt noe med prolaktin og brystene å gjøre. Videre Kolesterol, homocystein, og ferritin og noen flere ting, de influeres direkte av stoffskiftet og brukes også som parametre på stoffskiftet, ikke bare TSH. Står i artiklene om thryeoideahormonresistens....

Hilsen
Nora