Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
30-01-07, 19:22 #14baremei Gjest
Jeg hadde tre knuter, to små og den største på 2,5cm. Det var nok for massevis av trøbbel i massevis av år.
Opprinnelig skrevet av nora
Jeg kunne selv velge mellom operasjon eller radiojod. Jeg valgte det siste for å kunne ha operasjon som "backup", og det ble sagt at det _kunne_ hende at knutene (nye) ville komme tilbake og at det kunne bli nødvendig med en dose til med radiojod. Hos meg forsøkte de lavest mulig dose, bare stor nok til å nuke knutene uten å drepe kjertelen. Det gikk ikke, antakelig fordi jeg hadde gått så lenge med dette at kjertelen var utslitt og ikke klarte å ta seg opp igjen (iflg Norheim).
Jeg hadde så dårlig grohud frem til da at operasjon ble andrevalget, jeg hadde arrdannende hud og hadde sannsynligvis endt med en diger pløse på halsen.
I ditt tilfelle tror jeg at jeg hadde vært ganske overbevist om at operasjon var beste valget.
Men det minner meg på: etter at stoffskiftet ble normalisert får jeg blåmerker som alle andre, ikke lenger bare noen "ser på meg", og sår gror rent og pent uten nevneverdige arr. Jeg hadde et digert brannsår for en stund siden, og etter noen få uker var det knapt skygge igjen. Før hadde det vært hissig rødt og etterhvert brunt og skrukkete i årevis. Så skyggen av arret viser jeg frem til alle som gidder å se.
Så at det skyldes dårlig stoffskifte er jeg overbevist om.
Lignende tråder
-
NRK hadde en god sak om mat og tilsetningsstoffer
Av helgemann i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 03-11-10, 14:23 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
Ville du gått med en t-shorte det sto jeg hadde lavt stoffskifte på?
Av Larah i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 25-06-10, 22:06 -
Frustrert over legen... Hadde ikke forventet meg dette!
Av Moxa i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 11-12-09, 14:49 -
Jeg fikk et barn i desember 1997 og hadde absolutt ingen oppfølging av hypothyreose
Av rubimor i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 24-08-06, 11:19

Svar med sitat
Bokmerker