Viser søkeresultater 1 til 10 av 10

Tråd: NESEBLOD

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Neseblødning daglig

Hei igjen.

Unnskyld for at jeg ikke bidrar mer til forumet. Jeg føler meg fremdeles uvitende på området, men prøver å suge til meg all informasjon. Men noen ganger er kroppen ikke i stand til å ta imot alt kunnskap.

Dette har kanskje ikke noe med lavt stoffskifte å gjøre, men jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...

De 6 siste dagene har jeg hatt daglig neseblødning. Bare fra ene neseboret.

Det startet at jeg våknet om natten full i blod. Begynte å blø igjen da jeg gikk i dusjen. Men ingenting resten av dagen.
    Blør ikke på dagen, men hver gang jeg går i dusjen.

Det virker som det kommer når jeg får varmt rundt meg. Det varme vannet.
    Skjønner ikke helt det.

Det gir seg relativt fort, men det er så plagsomt.

Samboeren min nevnte at jeg kanskje kunne ha for lite jern. Kan dette ha noe å si?

Jeg piller meg ikke i nesen Og har heller ingen skorper i nesen.

Jeg stresser mye og hadde en periode med mye neseblødning tidligere. Mener å huske at jeg stresset mye da også.
    Men det varte ikke så lenge som i 6 dager.

Nå blør jeg heldigvis ikke om dagen, men likevel plagsomt.

Har mye hodepine disse dagene. Men regner med at det ikke har noe med dette å gjøre.

Kan nevne at jeg har lavt stoffskifte, tidligere blodpropp i lungen, lavt blodtrykk, og litt lavt jern ( men det var ikke nødvendig å gjøre noe med sa legen) ( Har byttet fastlege nå men har ikke vært hos han enda ).

Takknemlig for svar og tanker omkring dette...

Og unnskyld for at jeg ikke selv bidrar nok i forumet.

Vilde

baremei Gjest

Standard

Hvis du har hatt blodpropp tidligere går du kanskje på blodfortynnende? Da kan det jo være dosen er litt for høy?

Og jeg synes du skal ringe legen og legge frem saken. Men din historikk bør de sjekke deg, og jeg synes du skal spørre litt inngående om det med jern og be om å få det sjekket igjen, og ta tilskudd hvis du ligger i nedre område.

De bør sjekke B12 også, synes jeg.

At du ikke bidrar synes jeg du skal ta med knusende ro - din tid kommer nok. Dessuten kan andre ha nytte av det du spør om - så bidrar du likevel.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det kan være at du har et lettblødende blodkar i det neseboret. Det går an å brenne det slik at det ikke blør så lett. Høres nok litt skummelt ut, men du får bedøvelse.

Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    69

Standard Tusen takk for svar

Tusen takk for svar!

Skal ringe legen min og få en time hos han.

Går ikke lenger på marevan ( blodfortynnene ). Så det kan ikke være det.

Men tusen takk. Skal be han sjekke blodprøver.

Kan dere hjelpe meg med å ramse opp de blodprøvene dere synes jeg skal ta?

Jeg vil helst ha en helsjekk. Slik at ting kan bli ordnet opp i. :( Begynner å bli sliten.

Høres skummelt ut det du nevner om å brenne, men det går sikkert grei!

Tusen takk for all hjelp!

Vilde

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Sjekk blodplatene/thrombocyttene. Dette kan du bare be om til neste blodprøve ;)
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard NESEBLOD

Hei,jeg blør neseblod?i det siste har jeg hatt blod smak i munnen også.noen som er plaget med dette? også ser jeg lysglimt,i mørke og om dagen.sølvfarget lysglimt ,noen som er plaget med det?
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg er også mye plaget med neseblødning. Det kan være at du har enkelte blodkar som er litt skjøre og begynner å blø lett, eller at du har litt lite blodplater, slik jeg har.

Det er mulig å brenne slike blodkar slik at du ikke så lett begynner å blø neseblod. Vær også obs på blodprosenten din om du blør neseblod ofte og du blør mye. Blodsmaken kan være blod som renner fra nesen og bakover i halsen når du blør.

tips for å stoppe neseblod. :

ha alltid engangshansker fylt med isbiter i fryseren. Når du begynner å blø henter du en hanske og plasserer den på nesen. Da trekker blodkarene seg sammen. Dette har jeg lært ved en øre nese hals avdeling.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

takk for svarjeg blør altid ute,bibloteket,butikken,bussen...;(
    s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Jeg så en periode små lysflekker, det viste seg at jeg hadde lavt ferritin. har du sjekket jern?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    bergen
    Meldinger
    221

Standard

har hatt lav b 12.men tar tabeletter for detmen har ikke sjekket jern.legen for ta de prøvene neste gang jeg kommer til han:

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn