Nora ;)

Det var slik jeg økte forsiktig i høst. Fra 100 til 112,5. Så etter mange uker til 125. Men jeg har samtidig inn i mellom også økt med Liothyronin. Først 5, så 10. Har i minst 6 uker stått på 125/10 - merker ingen forskjell, tror jeg. Er i alle fall ikke hyper. Prøver meg nå på 15 Lio, men er usikker på om jeg også skal forsøke å øke Lev. Har nettopp tatt prøver, tenkte jeg skulle se på resultatene først. Grunnen til at jeg helst øker Lio, er at jeg fremdeles er fryktelig frossen, og mange sier jo at det skal hjelpe for det.

Så denne gangen har jeg i alle fall gått mer forsiktig fram. Bruker også produkter for å hjelpe binyrene litt, så de kanskje bedre tåler økningen. F.eks. Selen, Rosenrot, av og til Progesteronkrem. Og spiser ikke så mye hvitt mel, sukker, aspartam...

Så nå håper jeg snart på bedring. Ja, så flink som jeg er blitt, blir jeg vel frisk som en fisk

Joni - vet ikke om dette er svaret du er ute etter, men: For hver økning man tar skal man gå på denne i mange uker. Øker du fra 100 til 112,5 så er det vel i ca 6 uker man skal gå på dette før man øker ytterligere (og da etter prøver og avtale med legen). Altså man må aldri på mandag ta 100, tirsdag 112,5, onsdag 125, torsdag 137,5, fredag 150. Men det er vel ikke det du spør om. Husker bare vi har diskutert dette her inne før for lenge siden. Stakkar - jeg forvirret deg vel bare enda mer ;) Jeg er visst flink til det

Jeg kom nettopp over dette om myxødem:

Myxødem kaldes hypothyreose, når symptombilledet kendetegnes af "ødem", dvs. at kroppen svulmer op. "Myx" kommer fra det græske myxa, der betyder slim. Ved myxødem øges oplagringen af mucopolysakkarid i huden, der bliver tykkere og mere dejagtig samt virker opsvulmet.
http://www.allergica.dk/files/Foredrag/ ... dbrusk.pdf