Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Threaded View
-
17-01-07, 20:33 #10
Heia Anne Ma
Øhh... er ikke helt med - men det er jo ikke noe nyttSå lenge det er en fysioterapaut som gjør lymfedrenasjen, så dekkes egenandelen.
Dekkes egenandelen? Jeg må vel BETALE egenandel? Så lenge legen vil henvise meg, noe han sa han var villig til. Og vil det ikke komme innenfor Egenandelstak 2? Og er grensen for det 2500 i år?
Snakket litt med fysioterapeuten min i dag som også driver med lymfedrenasje. For ei hyggelig dame, det kan jeg bare si! Har henne på gruppetrim også to ganger i uka
Uansett, hun var litt usikker, men trodde det kom under Egenandelstak 2. Men hun visste ikke om det ville hjelpe meg noe. Hun visste ikke mye om myxødem, om det nå er det jeg har, eller så er det et vanvittig evigvarende anfall av celluitter (men legen sa jo at jeg hadde væske, så ???). Men hun kunne kanskje forsøke, men hadde ikke kapasitet nå. (Hun er den eneste i byen, og i nabobyen er den eneste der syk nå, så hun må overta dette også. Vet heller ikke om jeg tør å legge meg der og blottlegge elendigheten gang på gang.)
Jeg tror hun sa det ville koste 180 kr gangen. Vet ikke hvor ofte jeg evt skulle gått. Forresten var hun inne på at hvis vi kunne bevise at astma kunne forårsake væskeansamlinger, kunne jeg muligens få det dekket via dette. Noe som vet om det kan det?
Kjære cat
Jo, tror lymfedrenasje pga tilstander som kreft som har forårsaket ødemer, kan bli dekket av folketrygden. Tror aldri i verden stoffskifteproblemer - er ikke problemet vårt at legestanden og trygdeverket har alt for lite kunnskap om dette?
Og du sier: "Sprukne blodkar kan fjernes i hudpleie salonger." Ja, jo, men er det ikke bittesmå skjønnhets"problemer" man går med her? Tror ikke jeg tør å legge fram tømmerstokkene i en "skjønnhetssalong"
Hva med laser? Spurte en hudlege en gang i forbifarten - som jeg var til pga stadig økende kviseproblem - han nevnte at det tidligere i den byen hadde vært en type spesialist som sprøytet noe inn i blodårene så de klappet sammen - kom nettopp til å tenke på dette. Noen som vet noe om slikt? Hvem, hva, hvor?"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
resultat etter legebesøk
Av Theodora78 i forumet Hos legenSvar: 7Siste melding: 30-09-06, 18:33 -
Hvorfor får vi ødemer og hva kan gjøres?
Av Stina i forumet Lavt stoffskifteSvar: 40Siste melding: 27-08-06, 23:11

Svar med sitat
Bokmerker