Hei dere

Var til legen i dag og hadde tatt mot til meg å spørre om sliten binyrebark. Han var ikke ukjent med fenomenet. Var villig til å måle kortisol i blodprøve, men ikke andre ting så som ACTH - i alle fall ikke i første omgang.

Så tok jeg opp enda litt flere ømtålige temaer. Har jo så mye ødemer/myxødem?/appelsinhud på beina. Han mente ikke at det var myxødem, men han trodde det hadde sammenheng med hele sykdomsbildet - også fordi jeg kunne vise han de kraftige merkene etter strømper. Men han visste ikke hva man kunne gjøre med det. Leste jeg ikke om noen som hadde fått noen slags lymfedrenasje eller noe for dette? Så er det noen som vet om det finnes en godkjent behandlingsform for dette?

Så har jeg også mange sprengte blodkar, men jeg tror verken han eller jeg har noen formening om hvorfor. Har dere? Dårlig blodsirkulasjon? Oppstått ved utbrudd av blødertilstanden ITP? Sist, men ikke minst - behandlingsform? Tror jammen meg han var villig til å sende meg videre her også bare det er noe som er godkjent av skolemedisinen og trygdeverket. Uansett, vil jeg veldig gjerne ha tips.