Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Threaded View
-
05-01-07, 19:38 #5
Depresjon?
Hei Sofus!
Jeg har hatt det slik som deg! En stor varm(hormon produserende T3) knute i kjertelen samt flere små . Hadde de i over 20 år. De vokste og min T4 ble bare lavvere og lavere og min T3 ble bare høyere og høyere noe som resulterte i indre uro ,søvnløshet svingende med matthet tiltaksløshet og letteredepresjon som resultat.
I mars 2006 ble det tatt ultralyd av kjertelen og det viste seg at en av knutene var blitt kald og ondartet dessverre.
Jeg ble lagt på operasjonsbordet april2006 og fjernet hele stasen.IKKE VONDT,MEN EKKELT;de vet hva de gjør.
Var hes i 3 uker, men det har gått over.
Må innrømme at formen ikke har vært topp de første måneder ,men jeg måtte gå uten Levaxin i 5 uker etterpå(pga kreftbehandling). Tok i tillegg høy dose radiojod etter 5 uker før jeg beg på Levaksin.
JEG HAR NÃ… IKKE EN ENESTE CELLE SKJOLDBRUSK IGJEN!
Det tok ca 3 mnd å venne seg til dosen.
Siden føler du bare en indre ro i brystet, formen har vært opp og ned men ikke så ille som før operasjonen. Jeg anbefaler deg ABSOLUTT å ta vekk din syke kjertel ettersom det er reell fare for at noen av knutene blir ondartet samt at man tåler operasjonen bedre jo yngre man er.
tips ta noen nakke øvelser noen uker før operasjonen. Kirurgen må legge hodet veldig bakover under operasjonen som kan ta opptil m3-4 timer så det er lurt å trene!
Lykke til.
Mange jeg kjenner har hatt bedre opplevelser på dette enn meg, men vi er forskjellige.
Jeg er frisk fra kreften (JIPPI)og det er god prognose for de med skjolbruskkjertel kreft forøvrig men ta ingen sjanser. Kjertelen din er syk, den bør bort spør du meg!
Hilsen 150 levaxin hver dag nå....
Lignende tråder
-
NRK hadde en god sak om mat og tilsetningsstoffer
Av helgemann i forumet Helbred og kostholdSvar: 2Siste melding: 03-11-10, 14:23 -
Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 56Siste melding: 03-07-10, 15:08 -
Ville du gått med en t-shorte det sto jeg hadde lavt stoffskifte på?
Av Larah i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 25-06-10, 22:06 -
Frustrert over legen... Hadde ikke forventet meg dette!
Av Moxa i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 11-12-09, 14:49 -
Jeg fikk et barn i desember 1997 og hadde absolutt ingen oppfølging av hypothyreose
Av rubimor i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 1Siste melding: 24-08-06, 11:19

Svar med sitat
Bokmerker