Viser søkeresultater 1 til 1 av 1
Tråd: Binyrebarkproblemer?
Threaded View
-
27-12-06, 22:27 #1
Binyrebarkproblemer?
Etter å ha lest om binyrebarkproblemer på denne siden: stoffskifte.info lurer jeg på om noen vet mer om dette? Har noen fått diagnose binyrebarktretthet, og hvordan ble diagnosen satt? Blir man fort bra igjen om man får medisiner, og kan man slutte på medisinene når man føler seg bra, eller må man fortsette med dem lenge, evt. livet ut?
Jeg har fullt utslag på selvtesten, og har forsøkt å få legen min til å sjekke for binyrebarktretthet uten hell. Hun tar ikke de prøvene som anbefales på siden, men tar sine egne prøver og har nå utelukket alvorlige sykdommer på binyrene. Som om jeg trodde jeg hadde noe dødelig.... Grrrr.... Hvorfor kan ikke legene gjøre som jeg ber om? Hvorfor sier de til meg at jeg må slutte å lese om rare sykdommer på internett, som om det er DET som gjør meg syk? :evil:
Uansett, jeg har skyhøy FT4, mens FT3 er nokså lav. (140% og 25%)
TSH ligger på 1.2 med 100 Mg levaxin daglig. Umedisinert ligger den på 8-9. T4 var over referanseområdet også før jeg begynte med Thyroxin-tilskudd for 12 år siden. Da ble ikke FT3 sjekket.
Jeg har ikke forhøyet A-TPO, men jeg har likevel nesten ikke noe skjoldbruskkjertel igjen. Legene vet ikke hvorfor.
Endokrinolog får jeg ikke treffe...
Og der står jeg nå... Rådvill og veldig lei av alt.
Jeg har begynt å spise Liothyronin, men er usikker på om det er noe lurt, tatt i betraktning at kroppen min tydeligvis ikke ønsker å omdanne T4 til T3...?
Noen som kan hjelpe? Eller som vet hvor jeg kan henvende meg, når jeg ikke får noe hjelp hos fastlegene?

Svar med sitat
Bokmerker