Side 15 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste
Viser søkeresultater 141 til 150 av 152

Tråd: Rare meg :,(

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Heia Lilja ;)

Jeg har jo fulgt deg ei god stund nå, og jeg er fullstendig enig med psykologen din. Jeg er ikke psykolog, men til gjengjeld har du kanskje fortalt oss mer her inne enn du har gjort til henne - og jeg synes at jeg i tillegg kan lese veldig mye mellom linjene hos deg. Eller egentlig ikke mellom linjene - du skriver det egentlig rett ut, men kamuflerer det litt. Men jeg mener å ha oppfattet en god del, og synes bestemt at du skal legge deg inn.

Etter min mening har din anorexia nå kommet fullstendig ut av kontroll, og du vet det jo, det ser jeg på det du skriver. Men husker du da på hvor farlig dette er? Kroppen kommer til å kollapse før eller siden, og det mest sannsynlig med at det ene organet etter det andre slutter å virke. Kanskje kan du aldri mer spise mat på vanlig måte mer hvis du ikke får hjelp nå. Det kan også godt være at du er i ferd med å bli ufruktbar.

Og husk igjen på at kontroll er bedre enn å være underlagt andre i så som tvang som du er inne på her. Du kan legge deg inn og samtidig klare det selv, men da får du hjelp hvis du ikke klarer det. Se på det som en slags trygghet/garanti.

Og redselen - bruker du nlp-oppskriften jeg fant til deg for å forsøke å kontrollere den? Ellers har nok mange av oss en god del redsel vi simpelthen blir nødt til å leve med i hverdagen. De med anoreksia har jo en enorm viljestyrke, for det må til for å klare å spise så lite og trene så mye - dette kan du bruke til å kontrollere redselen din med og til å hjelpe deg selv med istedenfor å skade deg mer. Hvis det er ekstra ille når du skal legges inn, så kan du sikkert få noe beroligende av legen til de første dagene.

Lilja, ta imot hjelpen
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Lilja

Jeg skjønner så godt at du vil klare deg selv. Har selv den slags stahet.. Men det er ikke smart å være slik. Du sliter deg bare ut! Gjerne det er derfor du er mer redd nå enn før, eller kanskje det er at du selv vet at du er ute i verre storm denne gangen enn sist?

Du vet at vi vil deg det beste. Du har jo vært på forumet lenge. De er ikke så dumme disse jentene her inne ;)

La de i helsevesenet hjelpe deg, slik at du kan slappe mer av Lilja! Om du klarer å slappe av, så løsner kanskje klumpen med angst taket, og da kan du arbeide positivt mot det å bli frisk igjen. Du trenger ikke kjempe denne kampen alene min venn. Skjønner at det er vanskelig og vondt å be om hjelp, men det er det som må til. Det er bedre å bite i det sure eplet og legge seg selv inn, enn at psykologen skal tvinge deg. Det vil ikke føles godt det...

Du skriver mye om hvor lei deg du blir når du ikke klarer å holde kontrollen på lidelsen din. Det gjør jo at du blir enda mer trett, lei og sliten, og så går man inn i en vond spiral. Bryt den spiralen før det blir for galt Lilja. Ta imot hjelpen er også mitt råd. Det er ikke svakt eller dumt å be om hjelp når man er syk. Faktisk er det tøfft og kult å tørre å innrømme at det ikke går så bra, for da tar man ansvar for seg selv. Og da er det så mye lettere lykkes!!!

Mange gode tanker og klemmer til deg!! Stå på jenta vår!
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei Lilja.

Jeg har aldri kommentert innleggene dine her inne før, fordi jeg ikke vet så mye om den sukdommen du har, men jeg vet at den handler mye om kontroll.

Det er både trist og godt at du skriver innleggene dine.
    Trist,fordi det er ett så synlig tegn på at du driver med en form for kontrollet virker som om du ikke tør følge psykologens anmodninger fordi da gir du fra deg noe av den syke kontrollen.

Her på forumet har du jo også en form for kontroll, fordi du sitter på avstand og gir informasjon du kontrollerer og siler, og sykdommen din kontrollerer deg.

Dette er jo en usunn kontroll den syke delen av deg styrer.
    Hadde det ikke føltes mer styrkende for deg og gitt legene mulighet til å la den friske delen av deg styre?

Det er jo det de vil hjelpe deg til.
    De vil ikke ta fra deg kontrollen, de vil bare hjelpe den friske delen av deg til å ha kontrollen istede for den syke delen.

På forumet her sitter det så mange mennesker som ikke får den hjelpen de ønsker av legen sin..De skriker om hjelp på en måte, men får det ikke.
    Med deg er det litt omvendt, legen og psykologen vil hjelpe, men du sier:nei takk
    Ved å si :nei takk sier du nei til livet, nei til gledene, nei til friskhet, nei til samvær med andre, nei til å at familien din skal føle seg trygge på din sykdom, nei til normalt kjærlighetsliv, nei til glede over god mat, nei til det som for andre gir livet MENING.

Du gir kontrolltrollet full styring, mens du selv trekker deg fra ansvaret for å ha frisk kontroll på deg selv og livet ditt.

Hvorfor?

Jeg tror det ligger mye redsel bak mye,sier du ja til hjelp så blir du selv ansvarlig, slik som alle vi andre må være. Sier du nei takk, så kan du gjemme deg litt bak sykdommen og slippe å ta det fulle ansvaret selv.

Jeg synes det er trist at du har det slik, fordi du går jo glipp av det å føle deg levende på en positiv måte.

ønsker deg en fin adventstid, og håper du lar den friske delen i deg bestemme at du får lov til å ta imot hjelp slik psykologen anbefaler.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Hei

Jeg har takket nei til og legges inn men Psykologen skal passe på at om det skjer noe mer at da må jeg.

Jeg er ikke så langt nede. Jeg har vært mye mye lenger ned og sykere og døden nær og jeg vet at ditt skal jeg ikke. Jeg vet at der hadde jeg det ikke noe bra.

Jeg og Psykologen min skal jobbe sammen for at jeg skal klare trene mindre og etterhvert øke litt på maten igjen. Selv om hun sier det er bra det jeg spiser

GODE KLEMMER TIL ALLE FINE MENNESKER HER OG TAKKER FOR MANGE GODE FINE SVAR OG AT DERE BRYR DERE TAKKER
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Lilja

Hvorfor takker du nei?

Og hvorfor drøfter du slike ting med oss når du likevel har tenkt å takke nei?

Som Sandra er inne på, så er du jo vanvittig heldig som har tilgang til så mye hjelp og støtte, mens mange av oss andre ikke blir hørt eller blir latterliggjort eller bagatellisert. Det er selvsagt ikke din feil, men det er veldig synd at du ikke tar imot hjelpen, det mener jeg helt oppriktig.

Og jeg tror du er mye lengre ute å kjøre enn du åpent innrømmer nå. Du er kommet alt for langt bare ved å miste menstruasjonen. Og dette er trolig grunnen til at du har mistet den:

Hvis de holder seg tynne og bare lever på protein og fett, kan menstruasjonen utsettes i fl ere år og i verste fall utebli. Det beste er derfor å fi nne en gunstig balanse, dvs. at man ikke spiser for lite eller for mye lettopptakelige karbohydrater.
    http://www.matoghelse.no/getfile.php/26 ... drom_X_-_Når_hormonene_kommer_i_ubalanse….pdf

Jeg tenker da på at du sikkert får i deg alt for lite karbohydrater.

Du sier nå at du ikke vil dit du var før når du var døden nær. Men jeg mener at du tidligere har sagt at du ikke skal så langt ned som du er nå, for ei god stund siden, og nå er du her likevel. Men du mener likevel at du har kontrollen? Og du snakker om etterhvert å øke litt på maten igjen, men du nekter å veie deg? Du skjønner vel at jeg ikke kan tro noe på at du har kontroll. Tror du det virkelig selv?

Og selvfølgelig bryr vi oss. Og klem til deg også. Les Anne Ma's svar nøye - hun har så mye god omtanke og gode tanker å komme med.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    664

Standard

Jeg takker nei for at jeg er redd kansje er det bra Psykologen sier vil du legges inn ? For det kan være med på at det vil jeg ikke og da betyr det ja da må du gjøre noe selv for og ikke bli det

At det kan skremme på en måte for jeg vil ikke legges inn jeg har fått sånt tilbud før til og med da jeg burde vært Tvangsinnlagt døden nær men jeg fikk sjanser og de stoler på meg for jeg gjør så jeg kan slippe og bli innlagt.

Det skremmer meg og bli tatt hånd av noen jeg ikke kjenner kansje blir jeg værre der det tror jeg ikke bedre der men værre.

Jeg vet at jeg ikke havner der jeg var For jeg passer så på det.

Takk for at dere bryr dere

KLEMZ
    Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hie Lilja, her er linken til Institutt Hougen som jeg har funnet idag når jeg lette etter IKS og ABF.
    http://www.hougen.no/foredrag.htm Link direkte til gratisforedragene idag og neste uke kl 19. Man må melde seg på senest kl 1330 samme dag.

Noen Helseforedrag dekker utgiftene til behandling hos Institutt Hougen, men jeg ser at det ikk er veldig dyrt uansett.

nora

Medlem siden
    Jul 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Meldinger
    360

Standard

Hei Lilja,

Jeg synes også du burde ta imot tilbudet. Hvis du legges inn frivillig kan du vel skrive deg ut også om du absolutt ikke vil være der. Kan ikke skade å prøve vel!
    Lykke til!

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei igjen. Jeg oppfatter deg som om :

Du tester ppsykologen og legen din....det er faktisk en uheldig måte å be om hjelp på.
    Du tester hvor langt du kan dra tillitten deres ift psyken din.

Du tester ut om NÃ…R de skal ta ansvaret for deg og innleggelse.

DETTE ER TRIST.

Du tester oss her på forumet på samme måten.
    Jeg er litt enig med Baremei i at det er manipulerende.

Alle her og alle rundt deg vil hjelpe,men det er kun DEG SELV som kan ta avgjørelser ift innleggelse,men får å ta en avgjørelse om det må du tørre slippe andre til og å være åpen om redselen din.

Håper du greier ta en avgjørelse før legen din må ta den for deg.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hvis man får tilbud om innleggelse synes jeg man kan ta imot, det er veldig vanskelig å få hjelp. Det er noen som bryr seg. Bra.
    Skjønner at det høres ille ut, men det er det jo ikke. Det er ikke som i gamle dager når man ble puttet vekk. Det er mye bedre nå.
    Har hørt det fra folk som jobber innenfor, og det er blitt mye bedre.
    Og det er en del som blir helt bra selv i det offentlige helsevesenet.

Side 15 av 16 Først 12345678910111213141516 Siste

Lignende tråder

1. Rare ord - magistrat og magister
    Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humor
    Svar: 6
    Siste melding: 29-10-08, 15:38
  2. Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
    Av Stina i forumet Hos legen
    Svar: 4
    Siste melding: 09-11-07, 10:18
  3. TSH rare verdier
    Av skaye i forumet TSH
    Svar: 4
    Siste melding: 05-10-06, 19:25

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg