Har du blokkerende TRAS så finner du ut av det ganske fort, for du vil bli mye dårligere innen noen uker. Da blokkerer du jo enda mer av T4 produksjonen i kjertelen.
Det er ingen prøver som kan skille mellom stimulerende eller blokkerende TRAS, så det er ingenting endoen kan gjøre med det. Og jeg selv har jo ikke en diagnose som en endo har gitt meg. Jeg har lest og hørt meg frem til det på egenhånd.
Jeg har lest at de med Hashimotos kan ha TRAS (bare 1 kilde) ellers sier indremedisineren på Aker at det er Graves hypotyreose hvis du har TRAS. Jeg vet jo ikke hva som er korrekt eller ikke.. Vanskelig det der...

Jeg synes at du bare skal følge det endoen sier. Du finner fort ut om du får for lite hormon i kroppen hvis du går på Neo. Jeg har også lest at i tidlige faser av sykdommene kan symptomene være like. Så det er god sjanse for at endoen din har rett Vær positiv. Du kan ikke ødelegge noe ved å prøve. Bare hør etter det kroppen forteller deg og legg listen lavt for å ta kontakt med legen.

Klem og lykke til med det hele