Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Tråd: Svimmelhet
-
25-04-06, 08:43 #1madonna Gjest
Svimmelhet
Jeg har hatt diagnosen lavt stoffskifte siden 2004, og er i dag i "nærheten" av min dose levaxin. Må vel noen justeringer til ennå, men nærmere enn før.
Mitt problem er at jeg er så plaget med svimmelhet/ørhet. Det er ikke slik svimmelhet slik at jeg føler at jeg svimer av, men mer en veldig fjernhetsfølelse, etterfulgt av tretthet og mer svimmelhet. Dette hindrer meg selvfølgelig i jobb og jeg kan jo ikke kjøre bil i slik tilstand; det syns jeg ikke er forsvarlig. Noen flere som har slike plager og evnt. hva er gjort av undersøkelser på dere?
-
25-04-06, 10:14 #2
Fjernhetsfølelse kan være typisk for lavt cortisol.
Hadde en lav prøve på S-cortisol på morgenen en gang i en slik periode men det var etter at jeg satt og slappet av i tre kvarter før prøven ved en tilfeldighet.
Hvis du reiser til labben så er stresset med dette nok til at du får normal prøve...
Hvis du spiser først er det også nok til å øke prøveresultatet.
...
Hva gjør man med det?
Legen avfeier lavt S-cortisol med målefeil (fordi du ikke har kommet med sykebil. Addisonpasienter ligger i senga og kaster opp)
Så det gjenstår å bli bedre selv, kutte ut sukker og kaffe som tømmer binyrene for cortisol.
Og så må man legge seg i 10-tiden om kvelden.
Når man er blitt bedre kan man bare ha noe med sukker (f. eksempel is) maks hver tredje dag.
Jeg har dette fra Dr. Rinds nettside samt fra thyroid.about.com forumet.
Kris har lagt ut masse om dette temaet også på bloggen sin.
-
25-04-06, 10:58 #3
Min egen erfaring er at jeg hadde dette i stigende grad i alle de 16 åra jeg brukte Levaxin, men det var av de første symtomene som forsvant når jeg gikk over til Armour.
Jeg prøvde Liothyronin, som forresten hjalp veldig i 3dager, og prednison uten at det hjalp.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
25-04-06, 12:07 #4
-
25-04-06, 13:55 #5
Jeg var også veldig plaget av svimmelhet før jeg begynte på liothyronin. Det er faktisk en stund siden jeg har merka noe til det nå.
Jeg kunne sitte helt i ro og plutselig føle at hele verden bare snurra rundt og begynte å gynge, akkurat som om jeg var ombord i en båt, opplevde flere ganger at jeg stod oppreist og var nær ved å dette fordi jeg plutselig ble svimmel...
Min kortisol har aldrig vært lav, men når jeg var på det værste, var faktisk da jeg fikk diagnosen Hashimotos.
-
25-04-06, 14:16 #6
Kortisol, er det det man måler enten kl 8 om morgenen eller kl 20 om kvelden??
Hyper siden -92 hypo siden -98.
Bruker Armour.
-
25-04-06, 14:43 #7
jatakk - begge deler
• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
23-11-06, 17:09 #8
Fant denne litt gamle tråden om fjernhetsfølelse. Jeg kjenner meg veldig godt igjen i det Madonna skriver her.
Nora skriver at man bør kutte ut kaffe hvis man har lav cortisol. Men et annet sted på forumet står det at man bør drikke mye kaffe hvis man har lav cortisol. Hva er rett?
-
23-11-06, 18:10 #9
Re: SVIMMELHET
Jeg har det slik ofte, men var verre på Levaxin enn jeg er nå på Armour. Jeg blir svimmel når jeg går ned trapper, men også helt plutselig et "anfall" når jeg er ute og går.
Opprinnelig skrevet av madonna
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
23-11-06, 20:13 #10
Jeg hadde litt av dette når jeg gikk på 2,5 G med Armour nå, jeg endret dosen til 2 G Armour og 50 mcg levaxin, så ble det borte, kanskje bare tilfeldig, for jeg blir ekstremt plaget når jeg har vært på f.eks dansketur hvor det har vært endel bølger....
Lignende tråder
-
svimmelhet
Av lisundb i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 50Siste melding: 23-03-11, 21:09 -
Svimmelhet?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 23-04-10, 16:54 -
synsproblemer/svimmelhet
Av jessica i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 24-08-07, 21:09 -
svimmelhet
Av Linroed i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 06-09-06, 21:20
Svar med sitat
Bokmerker