Viser søkeresultater 21 til 29 av 29
Tråd: Mensen og slik....
-
05-05-06, 01:14 #21
Rozex, tror jeg en krem heter som kan hjelpe mot kviser fremkalt av stoffskifteproblemer.
Når det gjelder stoffskiftet og arvelighet, så er i alle fall noen typer fryktelig arvelige. På min fars side er det utrolig mange som har hatt struma. Min far har ikke fått det konstantert for han nekter å gå til lege, men jeg ser jo alle symptomene på lavt stoffskifte. Jeg har Hashimotos med forhøyet TPO. Min sønn har forhøyet TPO, selv om de ikke kaller det for "noe" enda.
Jeg hadde en nabo som gikk i spinn nærmest pga høyt stoffskifte. Så ble hun totalt utslitt og ble liggende i mange dager. (Veldig rart - hun hyper, jeg hypo - men veldig mange symptomer var like, kanskje bortsett fra energinivå og vekt). Hun hadde en sønn. Bare jeg fikk øye på han fikk jeg åndenød for han var så sinnsykt aktiv. Ikke fått det konstantert, men garantert hyper han også.
Har ei venninne med lavt stoffskifte. Ett av tre barn har i alle fall lavt stoffskifte.
Håper de blir bedre på stoffskifteproblematikken i fremtiden, jeg. Kanskje ved å lytte mer til pasientene?
Når det gjelder fødsler, så blir vel de fleste kropper noe preget av barnfødsler, men i veldig varierende grad. Men dette kommer alderen også til å gjøre. Ingen forblir evig unge i denne verden. Men både kropp og smerter vil ikke ha SÃ… stor betydning når det gjelder et lite barn man ønsker å få. For lykken over barnet vil overskygge alt annet - i alle fall hvis man virkelig vil ha det da ;)"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
05-05-06, 01:29 #22
Kom til å tenke på noe mer.
Min førstefødte som har arvet forhøyet TPO etter meg, som som en stein fra han var nyfødt. Fra 02.00 til 08.00-09.00 hvert døgn. Han var utrolig rolig og grei å ha med å gjøre. Tenkte da at barn sikkert ofte blir som foreldrene, spesielt etter hvordan man er i svangerskapet. Er du rolig, får du rolige barn. Men hvor mye hold det er i dette, vet jeg ikke.
Men min tidligere nabo/venninne som er hyper, hennes sønn var høyt og lavt og sov nesten ikke, allerede som liten.
Hvis det er noe hold i dette, så er det verst for de som selv er veldig aktive, men ikke orker så mye. Får de aktive barn med lite energi selv, ja, da ser man problemet. Jeg er treg og rolig, det samme er min sønn. Naboen var kjapp og høyt og lavt, det samme var sønn - helt fra bitteliten. Det som var synd i hennes tilfelle, så var det jo det at hun kunne kjøre på i ei stund, men så kunne hun altså ikke mer.
Vet ikke hvor mye fornuft det er i noe av dette, eller om det kan brukes til noe. Men nå er det sagt... ;) Noe som sikkert også er viktig å huske på, er at det jo alltid er TO foreldre og barna arver gener fra begge, så ingen kan jo forutsi med sikkerhet hvordan noe vil bli, uansett.
Så: Hold kjeft, gå og legg deg! (Dette var til meg selv altså ;) )"Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
-
17-11-06, 12:44 #23
Mensen og slik....
Endelig fikk jeg den da....11 mnd etter at snuppa ble födt.
MEN däven sylte som jeg blör da.....äähh sorry at jeg spör altså, men er det vanlig å blö veldig mye, dvs mer enn vanlig pga hypotyreosen???
Nesten så jeg föler meg litt uvell også.... småkvalm og svimmel..
Fikk konstantert hypotyreose i april 06
Carpe diem
-
17-11-06, 14:39 #24
jeg fikk iallefall større blødninger etter at jeg fikk lavt stoffskifte.
-
17-11-06, 16:09 #25
Det er vanlig med blødningsforstyrrelser ved stoffskifteproblemer. Det er forskjellig hjelp å få for slike plager, så ikke gå der å lid i årevis jenter dersom dette fortsetter.
Selv har jeg de siste gangene begynt å fryse veldig noen dager før mensen. Som å gå i isvann, det må være omvendt av hetetokter varer noen minutter så går det over for så å komme igjen.
-
17-11-06, 16:16 #26
Store bødninger ved mensen er et av de vanligste symptomene på Hypotyreose. Jeg selv har mindre blødninger enn jeg hadde og så er de mer uregelmessige (ikke så mye heldigvis).
Hilsen Anne Ma
Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.
-
17-11-06, 17:13 #27baremei Gjest
De første to-tre menstruasjonene etter svangerskap og amming ville jeg ikke tatt så nøye. Ganske vanlig med kraftige saker når den første kommer. Lenge siden sist, vet du.
-
21-11-06, 15:31 #28
Jeg har fått noen utrolig kraftige blødninger og også spesielt etter at jeg sluttet med p-piller. Har også begynt å få ganske vondt i magen, det har jeg heller aldrig hatt før. Tidligere hadde jeg mens i ca 3 dager, men nå kan jeg gå i opptil 7 dager hvor det blør ganske kraftig hele tiden...
-
21-11-06, 18:39 #29
Jeg hadde ganske vont et par ganger. Kamillete kan hjelpe litt på slike smerter.
Lignende tråder
-
De gangene jeg har hatt for høye prøvesvar og en følelse av at det er min skyld
Av cathrin i forumet BlodprøverSvar: 4Siste melding: 11-05-11, 20:25 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Helt utslått før mensen
Av cathrin i forumet Andre hormonerSvar: 5Siste melding: 24-04-07, 20:17
Svar med sitat
Bokmerker