Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
    Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard Cyster og knuter

Hei, jeg lurte på om noen av dere har erfaring med adenom. Jeg har hatt blodprøvesvar meg veldig lav tsh og t4 ligger litt i overkant, Har etter schintografi fått påvist en hormon produserende adenom (knute). Jeg har de fleste symptomer på høyt stoffskifte. Fikk beskjed om at jeg må operere, noen som har gjord det? Har begynt å miste håret mitt nå, det detter av flekkvis :( Har også B12 anemi, pustuløs psoriasis og forskjellige allergier. Føler meg sliten og dårlig støtt. Kan være i bra form også plutselig blir jeg så trøtt at jeg nesten ikke klarer å holde meg oppe. Har også tatt cortisol prøver om morgen, de var på 695, skal ta nye og samle opp urin. Hva betyr alt dette som skjer?

Ps: får også lett store blåmerker. Blodprøvene mine viser også for høye hvite.

takknemlig for svar

cyrene
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei.kjenner meg godt igjen her.
    hvordan er prøveresultatene dine ellers nå?
    Regner med at du får B-12 sprøyter,hvis ikke må du be om det,viktig å ta folinsyre ved siden av da disse to trengs sammen for opptaket.

jeg greier ikke helt få tak i HVOR du skal operere?er det hypofysen eller skjoldbrusk kjertelen?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard

hei, jeg skal operere i skjoldbruskkjertelen, den var visst ikke i særlig funksjon pga kulen dekker den. Får heldigvis B12 men tar ikke folinsyre, skal prøve det. har du operert for det samme?
    For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Nei,jeg har ikke operert,men jeg har fått B-12 sprøyter før,tok da folinsyre da disse virker sammen og er viktig for riktig opptak.
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av sandra
    Hei.kjenner meg godt igjen her.
    hvordan er prøveresultatene dine ellers nå?
    Regner med at du får B-12 sprøyter,hvis ikke må du be om det,viktig å ta folinsyre ved siden av da disse to trengs sammen for opptaket.
    Må man ta folinsyre sammen med B12-sprøyter? Jeg har tatt disse sprøytene pga pernisiøs anemi i mange år, men har aldri fått beskjed om å ta folinsyre i tillegg.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

jeg vet ikke om man MÃ… det,men jeg fikk beskjed om at det var viktig for opptaket.
    dette har jeg lest selv også i ettertid,at B-12 og folinsyre henger sammen på en måte.
    kanskje noen andre som vet noe om dette her?

Medlem siden
    Jul 2006
    Meldinger
    10

Standard

er lenge siden de har tatt prøver av stoffskiftet nå, bare acth? og kortisol, venter på svar. ellers så skal jeg på sykehuset i morgen for å ta prøveav kulen, gruer meg litt til det....vil bare bli kvitt den så fort som mulig...

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Ei lita øy på vestlandet
    Meldinger
    84

Standard

Lykke til på sykehuset i morgen da
    Hypertyreose høsten 2003. "Alle gode ting er tre" ;) Storebror 91, lillebror 03 og bittelillesøster 05

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Hei igjen Cyrene.
    Hvordan gikk det på sykehuset?
    spent..

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard Cyster og knuter

Kom hjem fra ultralyd nå, og de fant masse cyster (ufarlige) og flere knuter.

Kan det være derfor kroppen min tar så dårlig opp Armour?

Og kommer de til å gjøre noe med det?

Har søkt litt rundt inne her, men det blir så vanskelig å konsentrere seg når det blir så masse å lese..

Side 1 av 3 123 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn