Viser søkeresultater 1 til 10 av 28
Threaded View
-
15-11-06, 14:24 #20baremei Gjest
B12 er for lav, synes jeg. Og folat (som også er et B-vitamin) ser også for lav ut. De henger sammen. Homocystein pleier stige ved B12-mangel og er enda en bekreftelse.
Ferritin bør opp mellom 50 og 70 sier Nora, og det tror jeg hun har rett i.
Selv har jeg fått beskjed om å spise jern når jeg hadde 32.
Så du bør om ikke annet be om å få en serie med B-vitaminsprøyter, evt. resept på TrioBe, og ta en jerntablett hver dag. Ã… spise masse grønne grønnsaker, lever og lage mat i jernkjele kan hjelpe deg å holde det vedlike siden.
Men du nevner langvarig stressperiode. Kan det hende at stresset har roet seg, og at kroppen nå får en reaksjon? Hvis du har holdt det gående på viljen samtidig med at stoffskiftet ditt har vært synkende kan det være et uheldig sammentreff at du går på snørra av begge deler akkurat nå. Nok er nok, liksom? I så fall vil også binyrene slite, og du få symptomene du beskriver. Med riktig tyroxindose vil i de fleste tilfeller også binyrene justere seg, men det tar lang tid. Den verste salthungeren kan avhjelpes med en til to salttabletter om dagen, dem får du på apoteket. Men sjekk med legen din først.
Med vitaminmangler attpåtil (for det har du) kan noen hver gå i dørken. Manglene kan hver for seg gi symptomer som kan forveksles med hypo, og sammen blir det dynamitt.
På den annen side: det kan hende at de nivåene du hadde på blodprøven samtidig med at du synes hverdagen fungerte bra var riktige for deg (selv om det er sjeldent), og at det nå er økningen som er feil for akkurat deg.
Du får kjenne etter litt og helst diskutere det med legen.
Lignende tråder
-
Lyst på bil? Ikke? Les likevel!
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 1Siste melding: 04-11-07, 12:41 -
hvorfor går fritt t4 ned når jeg øker dosen?
Av isa1 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 7Siste melding: 16-11-06, 15:18 -
Gått rett i sengeliggende
Av Tor i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 21-08-06, 21:30

Svar med sitat
Bokmerker