Viser søkeresultater 11 til 20 av 54
-
29-10-06, 21:24 #11
Det er et firma på Amager som lager samme typen pulver som Armour er laget av.
Det hollandske thyreoideaforbundet benytter visst dette til å få produsert egene tabletter av.
BIOFAC A/S
350-356 Englandsvej
DK-2770 Kastrup
tel.: + 45 70 10 30 20 Niels Thiesen.
Jeg ringte han derre fyren der for et par år ?? siden men han kunne ikke hjelpe med "noen gram" - Det skal gå an at et Norsk Apotek importerer og lager tabletter, men jeg greidde ikke å få tak i de rette personer til slik produksjon. Såvidt jeg husker var det en lab i Kragerø jeg forsøkte hos.
Kanskje du er heldigere hvis du møter opp og kan få litt info om hva som skal til for å få igang en slik ordning ?
Tør du ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-10-06, 23:54 #12
Hei Marianne!
Legger linken til en klinikk i Ã…rhus der legen iallefall har kjennskap til Armour. Dette vet jeg siden en av mine kontakter i DK har konsultert han.
http://www.holistic-medicine.dk/
Uansett er du jo ikke saa langt unna Tyskland. I Lubeck er det en indremedisiner som heter Rissom. Han har peiling paa Armour, kombibehandling Armour/hydrokortison. Dette vet jeg siden jeg har vaert hos mannen selv, og faatt hjelp de ikke kunne greie her i landet (bombe) Og Tyskland skriver, og har skrevet Armour til sine pasienter i aarevis....intet problem.
Det er heller ingen problemer med aa reise med medisin saa lenge etiketten fra apoteket staar paa boksen. I allefall har jeg aldri hatt problemer med mine naar jeg har farta fra det ene landet til det andre, og moett et varierende utvalg av tollerstanden
Lykke til.
MereteLegene har den fordelen at solen skinner over deres helbredelse, mens deres feiltrinn skjules av 3 favner jord. Sokrates (469-399 f.Kr.)
Meretes Tyreoidea-side
-
30-10-06, 10:24 #13
Angående Biofac, jeg fikk adressen fra noen i Holland, hvor en mengde paseinter bruker Thyreoidum fra Biofac. Apotekene importerer det fra Biofac i Danmark og lager kapsler av det. Det er registrert og fåes på blå resept.
Det heter at også en del danske pasienter bruker det fordi de nektet å gå over til thyroxin (heter vel eltroxin der) fordi de ble dårlige av det.
Det koster 10 euro for 100 stk.
Det er 24 µg t4 i 1 grain og 9µg t3.
All Thyroid USP er pålagt å ha 38µg t4 og 9µg t3.
Aner ikke hvordan de får det til.
Thyreoidum funker helt fint, sier de i holland.
Jeg har litt mer om dette på hjemmesiden min.
Men for det nåværende problemet, jeg antar at den tyske legen er lurt å gå til.
Angående resept generelt, jeg fant det enkelt å få resept enda men ikke er pasient fra før, når legen min flytet ut av landet , og da gikk jeg til legesenteret her og damene i skranken ordnet resept på flekken, bare jeg sa at jeg brukte thyroxin og hvor mye. Det er ikke akkkurat dop eller sovetabletter. Det er bare å si at man bruker levaxin og hvor mye hos et nytt legekontor. Liothyronin var det aldri et problem med heller her.
Nå vet jeg ikke om liothyronin kan fås i danmark, det fantes ikke for et par år siden tror jeg. Ellers kunne du gått til ett eller annet legekontor og fått resept på tilsvarende dose i eltroxin og liothyronin så lenge...
Man må skaffe seg fastlege i danmark akkurat som her mener jeg.
I Finland fantes ikke liothyronin heller, eller så var det umulig å få resept. Men nå er det mange på det finske forumet som bruker Armour.
Husker ikke adressen på det finske forumet. De skriver noen gang på engelsk.
-
30-10-06, 23:23 #14
Takk folkens, jeg har noen travle dager her nå, men jeg setter pris på alt av svar og forslag fra dere, har ikke kommet frem til hvordan jeg skal løse denne knuten enda, men vil se om jeg kan få noe pusterom på jobben i morgen, til å få tatt noen telefoner.. så får vi se om det er mulig å komme noe videre.. dette må rett og slett la seg løse, jeg orker bare ikke nok en levaxin-vinter.
Kommer sterkere tilbake senere jeg, natta
-
31-10-06, 22:27 #15
Sånn generelt angående medtagning av medisiner og import av medisiner, det er lov i hlele europa samt en del andre land å ta med medisiner for ett års forbruk.
Og man kan få i posten for tre måneder, men bare fra Europa.
Det var en del nordmenn som fant ut at for eksempel Fosamax var en del billigere i Spania, men posten tok alle medisiner.
Så måtte Norge tillate import av medisiner pga. EØS-avtalen.
Dette var neppe til hjelp for deg, men jeg ville bare nevne reglene siden vi var inne på det temaet.
http://www.legemiddelverket.no
http://www.legemiddelverket.no/template ... 18178.aspx
-
01-11-06, 10:39 #16
Ofte så kan det være lurt å sjekke ting en trur en veit

Jeg sjekka jo om BioFac hadde hjemmeside den gangen - og det hadde de ikke.
Nå har de : http://www.biofac.dk/• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-11-06, 10:56 #17
Ja, Nora, jeg skal fikse meg fastlege her i Danmark, ta en tur for blodprøver, og ta en prat om armour, det får vel være forsøket verdt... Har funnet ut at så snart jeg har ordnet meg dansk CPR-nummer (fåes når man har registrert seg i dansk folkeregister) får man tildelt en egen nærlege, og denne er GRATIS! Slå den..
Finn, takker for linken. Ser under "Products" og deretter "Health food/Nutraceuticals" at "Thyroid extract" er oppført, men altså, dette er jo bare pulveret`? Hva videre?
Dette å få tak i nødvendig medisin for et verdig liv, skal jo vise seg å være en fullgod heltidsstilling...
-
01-11-06, 11:05 #18
Sant det Marianne - dette er jo bare en råstoffprodusent. Ã… lage tabletter med lik styrke hver gang krever en proff produsent.
Ikke noe vi kan tukle med selv, men kanskje de kan tipse deg om hvor de leverer og hvor du kan få kjøpt ferdige produkter ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
01-11-06, 11:52 #19
De har ikke lik styrke hver gang, det har ikke Armour eller andre heller.
For THyroid USP så har de et slingringsmonn på 10% opp og ned for t4 og for t3.
FOr Biofac sitt pulver så analyserer de hver batch, altså er styrken alltid kjent.
De på det hollandske forumet har spurt hverandre om de merker noe foskjell, men de har iikke gjort det. Hver batch varer ca ett år i holland synes jeg å huske.
Det som man trenger mener jeg er å få ut opplysninger privat fra Biofac om hvilket apotek i Danmark som er avtager. Så kan man spørre apoteket om hvilken lege som bestiller resepter. Slik gjør de i USA med Armour THyroid. Apotekene opplyser om hvilke leger som foreskriver hva.
Og hvis det er et registrert legemiddel i EØS, slik det er med thyreoidum i holland, så er det påbudt at alle andre land godtar det og tillater import. Altså kan legen vår i Norge skrive resept på Thyroidum og vi kan bestille fra Rivieren apotek i amsterdam . De tar 10-11 euro pluss frakt.
Ingen har prøvd hittil såvidt jeg vet.
http://www.hypomaarniethappy.nl/thyreoidum.htm se under medicatie
http://www.hypoforum.com/ titt under medicatie
-
02-11-06, 00:59 #20
Marianne
Noe du kan bruke her?:
http://www.legemiddelverket.no/template ... 16150.aspxNår man har med seg reseptpliktige legemidler til sitt personlige bruk på reiser til utlandet, bør en alltid være forberedt på å kunne dokumentere at man er den rettmessige eier av legemidlene. Ved passering av den norske grense vil for eksempel legeerklæring, kopi av resept eller originalemballasjen fra det norske apoteket kunne tjene som dokumentasjon på eierskapet.
Legemidler bør som hovedregel oppbevares i originalemballasjen fra produsenten.
Følgende land deltar i dag i Schengen-samarbeidet: Belgia, Danmark, Finland, Frankrike, Hellas, Island, Italia, Luxembourg, Nederland, Norge, Portugal, Spania, Sverige, Tyskland og Østerrike.
Alle landets apotek utsteder Schengen-attester
Det er vel mest snakk om medikamenter av typer "narkotiske stoffer" og "avhengighet", men siden du ikke kan få sendt Armour inn til Danmark, kan du kanskje rett og slett få et apotek i Norge til å bare skrive at middelet tilhører deg. De har jo egne "ark" for dette. Har selv brukt det, og tror det var apoteket som skrev det - enkelt og greit. Men da må du jo selvsagt finne en lege i Norge som vil gi deg dette på registreringsfritak. Så det blir jo tungvint uansett."Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.
Lignende tråder
-
Ulike medikamenter for lavt stoffskifte ?
Av i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 2Siste melding: 29-01-09, 11:16
Svar med sitat

Bokmerker