Takk for mange gode svar.

baremei - jeg har astma. Men tar astma-medisin, og det hjelper nesten ingenting. Dessuten har jeg aldri astma-anfall. Men jeg har noe luftveisallergi og veldige problemer med nesa - men det er noe annet enn det. Sluttet å røyke for flere år siden nå... Jeg vil veldig gjerne til Ingrid Norheim, for jeg har så veldig mange plager. Ellers vil jeg tilbake til han astma- og allergi-spesialisten jeg allerede har vært hos, for jeg har mye rart i nese, hals og pust. Ã…ja, ser at du heller ikke får anfall, så rart... Har forresten hatt forferdelige problemer hele livet med luftveiene. Hostet så jeg ikke fikk puste m.m. Helt utrolig at ingen gjorde noe. Legene trodde meg ikke når jeg fortalte dette m.m. Før da jeg var 30 år. Fortalte legen at jeg hadde noe som klødde sinnsykt i halsen og at det var derfor jeg hostet sånn. Han kikket - jada, blemmer i halsen. Jeg var allergisk overfor forkjøleses-basselusker heller noe slikt. Luftveisallergi. Med astma-medisiner var jeg ikke lenger sinnsykt "forkjølet" i 3-5 måneder av året. Og når jeg sluttet å røyke, har jeg ikke lenger problemer med denne grusomme hosten. Men nå har jeg rotet meg helt bort

nosy - det høres ut slik som du beskriver det. Men madonna, det kan jo faktisk være som deg også, oioioi...

Har vært mye plaget med dette de siste årene, nosy. Men i vår/sommer økte jeg medisinen noe (både Levaxin og Liothyronin), men ble etterhvert hyper, så jeg kuttet helt ut dette "ekstra". Jeg kan ikke huske om jeg var bedre i pusten når jeg var på høyere dose, men her og nå så tror jeg nesten det. Har begynt å øke medisinen littegrann igjen nå, men skal være enda mer forsiktig for å forsøke å unngå at jeg blir hyper. Prøvene viste forresten da også for høy FT3. Sist jeg ringte, var det vel innenfor normalen, så vidt jeg husker. Men jeg opplever det vel også som et "lav-gir" - symptom, det er derfor jeg tar det opp her og ikke tilskriver det astmaen.

Så veldig godt å få deres tilbakemeldinger folkens ;)