Viser søkeresultater 1 til 6 av 6
Tråd: vondt i halsen...
-
23-10-06, 20:30 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Sted
- sørlandet
- Meldinger
- 9
vondt i halsen...
Kjære dere:
Jeg har så vondt i halsen. Akkurat som mange beskriver her.
Finnes det noe man kan gjøre? Jeg har ikke fått påvist noen ting.
Var hos lege i dag. Nevnte igjen dette med vond hals.
Klarer nesten ikke å svelge.... da blir det lite mat.... enda mer matt osv.osv... Noen råd?For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
24-10-06, 20:41 #2
Spør legen om det er mulig med en ultralyd av halsen, så får du bekreftet/avkreftet om det er betennelse/struma/kuler i skjoldbrukskjertelen.
-
25-10-06, 08:29 #3
I tyskland og Østerrike blir de sendt til ultralyd av skjoldkjertelen for sånt, og Hashimotos thyreoditt vises i form av ekkoarme områder. Da blir områder i skjoldkjertelen omdannet til vev som ikke produserer noe hormon. De kan se sånt.
-
25-10-06, 22:34 #4
Hvordan får man Ultralyd av halsen sin for det vil jeg men om jeg maser glemmer legen det hele tiden dumt :,( Jeg får mase igjen tenker jeg

Hva finner man ut med Ultralyden ?Snart må jeg komme med videre ut av Anorexian også jeg kan klare det bare jeg føler meg litt tryggere og ikke redd.
-
26-10-06, 09:50 #5
På ultralyd kan de se med en gang om man har hashimotos thyreoditt.
Anti-TPO prøve viser forresten det samme, men de legger ikke noe særlig vekt på det her på berget, man før først diagnose hypothyreose når TSH blir høy.
De kan få dfiagnosen hashimotos tidligere , altså ved lavere TSH og symptomer, i tyskland såvidt jeg har forstått. Forresten så bruker en del leger de nye retningslinjene fra NACB og gir behandling for hypothyreose allerede ved en TSH på 3 eller 2,5 samt symptomer . Antar at en ultralyd hører med her for å bekrefte at store deler ev kjertelen er erstattet med arrvev.
Hvis du har diagnose, og positiv anti-TPO prøve,samt tar levaxin nå, gir ultralyd vel neppe mer informasjon, med mindre man ser etter noe annet , slik som knuter tror jeg.
nora
-
26-10-06, 16:56 #6
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Sted
- sørlandet
- Meldinger
- 9
hals...
Takk for svar.
Jeg får prøve å spør igjen...,når jeg får litt flere krefter,tenker jeg!!!!!
Har vært noen ganger hor en kandidat.
Har inntrykk av at de undersøker litt mer!
Sendte ned en hel hau med skriv som jeg har funnet her,med en lapp om at jeg håpte han gadd å lese!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Satser på det,så får jeg ta det der i fra
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
Lignende tråder
-
Vondt i halsen - UL
Av Maia i forumet Lavt stoffskifteSvar: 3Siste melding: 28-03-07, 14:34 -
Vondt i halsen min jeg!
Av Shanita i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 0Siste melding: 04-02-07, 20:29 -
vondt i halsen- et symptom?
Av pling i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 25Siste melding: 03-09-06, 20:32
Svar med sitat
Bokmerker