Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Prøvesvar,prøvesvar.....
-
16-10-06, 21:30 #1
Bruker
- Medlem siden
- Sep 2006
- Sted
- sørlandet
- Meldinger
- 9
Prøvesvar,prøvesvar.....
Prøvesvar... igjen.
s-tsh 2.0 (o.30-4.o)
s-ft410,1 (10,0-19,0)
s-ft34,9 (3,0-5,7)
anti tpo <10 (<=60)
På to uker har tsh gått opp, og ft4 gått ned.
Har også i disse to ukene hatt meeeget vondt i halsen.
Jeg tar alt som tenkes kan av vitaminer og mineraler.
Magnesiumen hjelper på krampene i ansiktet, men ikke helt.For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen. Samme sted kan du endre avatar: velg "Rediger avatar".
-
16-10-06, 22:00 #2
Jeg var skikkelig dårlig når min ft4 var så lav også. TSH var på 2, og steg så til 2,5. Så ville legen ikke ta mer prøver.
TSH stiger langsomt, og det visste ikke legen eller jeg.
Og mine prøver ble tatt om ettermiddagen, da er TSH halvparten av tallet om morgenen.
Du trenger anti_TPO prøver, de vil vise om du har noe autoimmunt som pågår mot skjolkjertelen.
I Tyskland og Østerrike blir man sendt til ultralyd mes sånne symptomer som du har, og hvis det viser ekkoarme områder, betyr det at antistoffene har ødelagt kjertelen og man har hashimotos thyreoditt (det vanligste)
Har ikke hørt om noen som ble sendt den veien her i norge.
Jod trigger antistoffene, se over vitaminene dine og om dert er jod i noe.
Selen senker antistoffene, så hvis du vil ha en diagnose, så kutt ut selen og andre bra ting for endelig å få en diagnose.....
Og dt kan ta fler uker eller lenger før TSH stiger til over 3,6 eller 4 som man trenger til diagnose.
-
16-10-06, 22:25 #3
Jeg var heller ikke i toppform med en T4 på 10. Da TSH var på 4 var legen kjempefornøyd noe jeg ikke var da T4 var på 7 :(. Den forrige legen min var bare opptatt av TSH og jeg har fått mye kjeft for at den ikke er målbar. Selv med en T4 på 14 var jeg i følge ham overdosert.
Lignende tråder
-
Nye prøvesvar
Av Tira i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 17-05-08, 12:59 -
Diagnose lavt stoffskifte fikk jeg i april - tror jeg det var
Av belit i forumet Lavt stoffskifteSvar: 6Siste melding: 26-07-07, 23:04
Svar med sitat
Bokmerker