Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard Hevelser under øynene

Er det noen av dere som er plaget med hevelser under øynene? Og er det noen av dere som har gode råd mot dette?

Svært takknemlig for svar

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Har hevelser rundt hele øynene. Det kommer og går ser det ut til.

Har desverre ingen tips og råd mot det.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    237

Standard

Hevelser under (og over) øynene er noe mange av oss er plaget av! Henger visst sammen med både høyt og lavt stoffskifte.

Hvis du leter litt på forumet, så har vi diskutert dette problemet flere ganger. Noen mener det blir bedre når man er riktig medisinert. Jeg synes det kommer og går som det vil - mest ille om morgenen .. Av og til føler jeg øynene er nærmest som klistret igjen

Jeg har prøvd mye dyre kremer, men synes at Caviar Eye Gel (helsekost) strammer litt opp rundt øynene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

og jeg ble mye bedre etter at et glupt hode sa til meg at jeg kunne prøve øyendråper som jeg kjøpte på apoteket uten resept... forunderlig hva små dråper kan gjøre..

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Må bare syte og klage litt, men syns det begynner å bli ille når jeg ser like dårlig ut som jeg føler meg

Men hva f... kommer dette av da? Nyresvikt?????

Vurderer å spørre lege om vanndrivende.......

Medlem siden
    Sep 2006
    Alder
    45
    Meldinger
    58

Standard

Er ikke så plaget med det selv.

Men hva med å prøve TE-poser med koffein som du har lagt i kaldt vann litt på øynene 5-10 min.
    Ha det kaldt på soverommet (om du ikke er plaget med så lav temp da)
    Agurker på øynene.
    Finnes jo mildt vanndrivende som du får kjøpt på apoteket. Vanndrivende i lengden er vel ikke gunstig (om en ikke er plaget med høyt blodtrykk da)
    Finnes jo 1000 vis av kremer som skal hjelpe mot dette problemet, du kan jo spørre på apotek/parfymeri.

Det som har hjulpet med er te-poser på øynene.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    lillehammer
    Meldinger
    68

Standard

er lov til å øse ut litt frustrasjon syns jeg for det er ingen enkel sykdom som man blir klok på nei...
    jeg føler meg pløsete i ansiktet og har kviser over alt...der ingen kan drømme om at de skulle dukke opp :evil: vet ikke hva dette her er men det ble sånn i mai og har bare økt pent og jevnt..ikke tåler jeg doseøkning heller da blir jeg helt "psyko", det holder lenge med min blondhet...ler..
    kanskje jeg har litt mistanke til en noe slitt binyrebark etter det jeg har lest inne på siden hos kris?var det det hun het?der står det veldig mye bra så hun skal ha stor takk som har energi til å gjøre alt det der som vi andre kan øse visdom av..

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

hei på deg Anafylaxia.

Tror hevelser rundt øynene er ganske vanlig. Jeg har det selv, synes det var ekkelt til å begynne med.

giftet meg i sommer, ser på bildene at jeg var hoven, selv om jeg ikke følte det.

Opplever at det er værst om morgenen. Tror egentlig ikke det er så lurt å prøve så mye kremer osv jeg, det kommer jo av ubalanse inni oss, og da tror jeg ikke dyre kremer på utsiden hjelper, tror hjelpen må komme innenfra med riktig dose medisin.

Hva får deg til å tenke at det er noe med nyrene dine, og at vanndrivende kan være lurt?
    Har du noen symptomer fra nyrene? evt hva?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    95

Standard

Jo jeg vet jo at det kan være nyrene det er noe tull med når man får ødemer rundt øynene. Har ingen hjerte eller lungesykdommer og heller ikke høyt blodtrykk. Så derfor relaterte jeg det til nyrene. For en årsak er det jo. Har vært inne på Kris sine sider og lest det meste der. En flott side Kris Vet at binyrene kan fuske ved hypothyreose. Og disse sitter jo på toppen av hver sin nyre. Tror ikke det har blitt tatt noen prøver av meg som sier noe om binyre-funksjonen min. Det skal jeg få gjort så snart som mulig.

Takk for gode råd alle sammen Må jo prøve ut de gode tipsene

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    125

Standard

Er som flere av dere hoven både under og over øynene, spesielt når jeg er sliten, og meste på høyre øye.

Hørte her for en tid siden at hermorridesalve skal få huden til å trekke seg sammen har ikke prøvd det, men det hadde jo kanskje vært verd et forsøk

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Poser under øynene
    Av cathrin i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 21
    Siste melding: 11-04-12, 10:07
  2. problem med øynene
    Av pling i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme
    Svar: 11
    Siste melding: 14-03-09, 10:27
  3. Problemer med øynene
    Av Yvette i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdomme