Side 2 av 2 Først 12
Viser søkeresultater 11 til 15 av 15

Tråd: Armour

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Det siste der trur jeg må bli en kortvarig øvelse etterhvert - og periodisk. Og det gjelder vel uansett hvor det fremmede hormonet kommer fra ?
    Mange opplever en bedring når de skifter, men det er ikk alltid den varer vel ?
    Og, ja det er en utpreget redsel i systemet for at TSH blir for lav.
    Tross dette vet vel de fleste i systemet at TSH ikke påvirker oss ?
    Og den frie målingen av T4 hormonet subber jo med seg de som kroppen ikke finner brukbare også.
    Mye taler for at målte verdier på TSH skal ligge svært lavt og at fT4 skal ligge høyt på Levaxinpasienter.

Men dette bildet er helt anderledes når man bruker Armour.
    Pakningsvedlegget anbefaler styring etter referanseverdiene, men mange melder om at TSH blir null og fT4 viser lav verdi.
    Tross dette føler jeg meg mye bedre på denne.

Har sett at pasienter på Balder ofte får en kombinasjon av Levaxin og Armour - for å pynte på labarket ?
    Min egen erfaring med dette er ikke bra, men flere trives med dette.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Hos meg er det ikke tilfelle at T4 blir lavere. Men TSH er veldig lav da. Har fått mye kjeft for det hos min forrige lege, men denne nye skal vist ikke være så opptatt av TSH.

baremei Gjest

Standard

Min kombinasjon av armour og levaxin har ingenting med lab-arket å gjøre.

Men for min del er det et udiskutabelt faktum at T4 blir for lav på Armour alene, og formen følger etter. Og T3 blir for høy, med dertil hørende hyper-plager.

Forklaringen er logisk og sannsynlig i mine øyne: menneskekroppens forhold mellom T3 og T4 er litt annerledes enn grisens, de har mer T3 enn vi har, og da blir det for mye for oss.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Likner vel veldig mye på grisen jeg da siden jeg ikke har det problemet

baremei Gjest

Standard

Nå gapskrattet gubben også, jeg leste høyt for ham.

Side 2 av 2 Først 12

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn