Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard Nyrebekkenbetennelse

Er det mulig å ha nyrebekkenbetennelse ute å ha urinveisinnfeksjon?

Noen som har hatt nb betennelse som kan beskrive symptomer for meg?

av hvilken annen grunn kan jeg ha vondt inni ryggen der nyrene ligger+at jeg er hoven og litt varm der? jeg har ikke noe sviing når jeg tisser.

Jeg fikk tatt en urinprøve rett før legekontoret stengte idag, de sa jeg IKKE hadde noen urinveisinfeksjon.Hva annet kan dette være?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Vet ikke helt hva annet dette kan være, men det går an å ha asymptomatisk urinveisinfeksjon det vil si at man ikke har vont og at det ikke gir utslag på prøve.

Symptomer: slapphet, feber, frysninger smerter i nyreregionen, og uvelfølelse. Eventuelt kvalme og brekninger. Eventuelt hyppig sviende vannlatning.

Hvordan finne ut om du har sykommen: Smerter dersom det bankes over nyrene. Dersom urinen dyrkes kan det forekomme bakterier Man kan se på urinen i mikroskop. Bakteriene kan gå over i blodet slik at de kan påvises ved å dyrkning av blod. Tror senkningen vil øke også dersom du har en infeksjon.

God bedring.

Medlem siden
    Aug 2006
    Meldinger
    233

Standard

Takk for svar Cat.

Jeg ler litt, for hvis det ikke hadde vært vondt så hadde det ikke vært noe problem.
    Det startet på Søndag og har bare gått på.
    Jeg tør ikke gå til legen igjen, flaut på en måte, får se ann til over helgen.....men hvis det er nyrebekkenbetennelse så blir jeg vel sykere i løpet av helgen.

Det er vondt der nyrene ligger(ryggen)og øverst i magen under brystene.
    har noen her hatt nyrebekkenbetennelse?
    Jeg føler at jeg må følge nøye med på ting og tang selv, legen gjør lite uten at jeg pusher på han. Jeg må liksom SELV fortelle hva jeg vil han skal gjøre...
    Jeg må selv påpeke avvikene osv, dette gjør det litt vansklig å stole på legen, for JEG går jo til HAN for å bli trygget på sykdommen.

Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Hordaland
    Alder
    66
    Meldinger
    802

Standard

Det er ikke lungene du har vondt i da? Hoster du?

baremei Gjest

Standard

Det går utmerket an å ha både urinveisinfeksjon og/eller nyrebekkenbetennelse både uten at det svir, og jeg synes det er bortimot uforsvarlig av legen å ikke dyrke en prøve med de akutte symptomene du beskriver.

Jeg ville ringt legevakten og spurt, jeg.

Og nyrebekkenbetennelse (om det er det, selvsagt) kødder man ikke med.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn