Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
    Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose?

Hele familien har en tid vært veldig forkjølet med halsvondt og greier. Alle er bortimot friske nå, men jeg sliter med vondt i halsen enda og har gjort det snart i 4 uker.... :(
    Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose eller hva kan det være som gjør at jeg ikke blir frisk da????
    Sist endret av Admin; 12-09-09 kl 14:31 Begrunnelse: Rettet fejltegn som ö = ø, À = æ

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Hei Linn. Og til det kan svaret være JA. Men det kan du finne ut på blodprøver. Har du sjekket B12, jern, sink, D og B-vitaminer? Mener det er disse som har no med innunforsvaret å gjøre, eller hør med legen din.

Lykke til!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Bergen
    Meldinger
    709

Standard

jeg føler ikke at jeg har dårlig imunforsvar, det er ganske godt faktisk. jeg har aldri bekterieinfeksjoner (bank i bordet).
    men... jeg får alle mulig tenkelige virusinfeksjoner...
    en annen ting er jo at heshet er et symptom vi ofte sliter med uten at det har noe med forkjølelse å gjøre... :(
    jeg kjenner også at jeg ofte "går og hangler". om jeg først blir syk, blir jeg ikke skikkelig syk vanligvis, bare skikkelig satt ut - også varer det mye lenger som du sier.

du får ha god bedring da!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Linn
    Hele familien har en tid vÀrt veldig forkjölet med halsvondt og greier. Alle er bortimot friske nå, men jeg sliter med vondt i halsen enda og har gjort det snart i 4 uker....
    Har man dårligere immunforsvar ved hypotyreose eller hva kan det vÀre som gjör at jeg ikke blir frisk da????
    Nei, jeg tror ikke vi har dårligere immunforsvar enn den vanlige befolkningen. Men mange har vondt i halsen pga den betente kjertelen og noen fordi kjertelen vokser. Det kan være at kjertelen din er mer betent enn ellers og at det er derfor du har vondt i halsen?
    En annen forklaring kan være at et av hypotyreose symptomene er at tunge roten øker i størrelse.
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Sep 2006
    Sted
    sverige
    Alder
    53
    Meldinger
    185

Standard

Mange takk alle sammen for nyttige svar.

Lignende tråder

1. Lavt stoffskifte + dårlig immunforsvar =
    Av Sjalabais i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 10
    Siste melding: 18-04-07, 01:45
  2. Dårlig immunforsvar
    Av marge i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 22-02-07, 14:21
  3. Avant Garden. Mitt heteste tips til bedre immunforsvar
    Av isa1 i forumet Kosttilskudd og naturlegemidler
    Svar: 6
    Siste melding: 04-01-07, 21:30
  4. ME og immunforsvar
    Av kira i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 1
    Siste melding: 06-06-06, 17:44
  5. Dårligere form....igjen
    Av ella i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 9
    Siste melding: 07-10-05, 14:24

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine