Viser søkeresultater 1 til 5 av 5
Tråd: TSH rare verdier
-
01-10-06, 12:01 #1
TSH rare verdier
heisann,jeg skjønner ikke verdiene på ths lenger....her inne på forumet snakker dere om verdier på 80 .---og 19 div, trode ikke det gikk ann ,,, de må vere veldig syk... eller noen som vet litt om dette` .......
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
-
01-10-06, 12:13 #2
Kan jo prøve
TSH er et hormon som stimulerer kroppen til å lage T4 som igjen blir omdannet til T3. Dersom det er lite av disse hormonene i kroppen vil TSH sende beskjed til hjernen og et område i den som heter hypofysen hvor styringen av hormonene foregår.
Jo mindre hormoner det er i kroppen desto "sterkere" blir denne beskjeden og dermed høy TSH. Slik er det hos oss. Dersom vi var friske ville en slik beskjed fra hypofysen igjen fått kjertelen til å produsere nok hormoner. Hos oss gjør den ikke det og TSH blir høyere og høyere.
Dersom man får behandling har jeg forstått det slik at TSH da kan bli svært lav f. eks 0,03. Imidlertid mener legen jeg gikk til før at jeg da er overdosert selv men en T4 på 14 som er innenfor referanseområdet.( og litt lavt for meg.)
-
05-10-06, 13:47 #3
Jeg har vært oppe i en TSH på 83, og det er ikke å trakte etter. Siden jeg har en liten gutt på 9 mnd snart, har jeg skyldt endel på dette. Det er jo slitsom med amming og nattevåk...
Mine symptomer var at jeg var stuptrøtt 2 timer etter jeg stod opp (men kunne jo ikke sove, da jeg har en som ikke sover stort på dagen). INGEN tiltakslyst, selv det å trille en tur (noe som er veldig koselig) er et ork! Mye svimmel. Plutselig vektøkning 8-10 kg på 2 måneder :( uten at jeg spiste noe ekstra - spiste heller for lite. Mye vann i kroppen.
Er nå godt på vei nedover. Idag var THS nede i 15, 24 for 3 uker siden. Jeg har også fått påvist en betennelse i skjoldbrukskjertene - noe som skal undersøkes videre.
Fremdeles er prøvene for TSH (15) og Anti-TPO (1550) for høye, men jeg føler at det går rett vei selv om det er et stykke igjen.
-
05-10-06, 15:07 #4
Godt å høre at du er bedre, slik at det blir lettere å kose seg med den lille.
-
05-10-06, 19:25 #5
det hørest veldig tøft ut.det er bra ths går ned over,hørest skyhøyt ut.antistoffene er det ikke noe å gjøre med de må du slite med,,,å betennelsen, jeg har tatt blodprøver også skal ringe i morgen,
s-thyrorgl.antistof 3000. s-ths: 2,55 knutestruma 2006 39 ml... betennelsestruma. Jeg har struma, knutestruma i halvekjertelen og svulster i den andre halvdelen.
Lignende tråder
-
Rare ord - magistrat og magister
Av baremei i forumet Forum: Kos, kaos og humorSvar: 6Siste melding: 29-10-08, 15:38 -
verdier
Av marie66 i forumet Normalverdiene?Svar: 5Siste melding: 28-04-08, 10:50 -
Øre-nese-hals-spesialist --- folk er rare ;-)
Av Stina i forumet Hos legenSvar: 4Siste melding: 09-11-07, 10:18 -
Rare meg :,(
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 151Siste melding: 08-12-06, 12:53 -
Ref. verdier (en vennine av meg)
Av Theodora78 i forumet Normalverdiene?Svar: 3Siste melding: 23-11-06, 19:18
Svar med sitat
Bokmerker