Enig med Lisa i at lavkarbo er effektivt. Jeg har gått ned 18 kilo på Atkins samtidig som jeg startet på Armour. Vanskelig å si hva som hjalp mest?

Men så "ødela" jeg det når jeg ble gravid igjen. Og fikk bekkenløsningsplager og var sykemeldt store deler av svangerskapet. Da spratt vekta opp igjen gitt, og det vet jeg hva skyldes. Jeg spiste for mye usunt da.

Sitter på en måte fast i gamle uvaner, for vekta står fast selv om jeg fullammer. Og nå er ketose fy-fy, gravide og ammende skal ikke i ketose.

Ketose gjorde meg opplagt og mindre sulten. Men det er de første dagene som en må komme igjennom, da er en gjerne elendig med hodepine og føler seg pyton. Når ketosen er etablert gikk alt så greitt.

Men det var mye styr med maten ja. Ikke bare å ta en brødskive. Det verste var å ikke kunne bruke posesupper, sauser, gryteretter osv. Det er for mye karbohydrater i det. Alt måtte lages fra bunnen av. Og dyrt er det også. Bruker mye kjøtt, fisk, egg, og salatingredienser. Men effektivt!!!

Jeg tenker å prøve Grete Roede. Bare for å se hvordan det går. Jeg føler meg rimelig trygg på det, hun har egne oppplegg for de som ammer. Men om det er like bra som Atkins, tviler jeg på. Da blir det Atkins igjen når ammingen er over. Virkningen oppveier ulempene.

Les mer på www.lavkarbo.no hvis dere er interessert?