Heia RIGG

Godt du hjelper meg å holde liv i gamle tråder som jeg har glemt ;)

Og godt du kommer med info, har ikke særlig erfaring selv.

Jeg har en gang kjøpt en progesteron-krem på helsekosten som kostet 355 kr (svinaktig dyr). For 14 dager siden så jeg at den nå het noe annet, spurte dem, og de hadde ikke lov til å kalle det progesteron lenger.

Uansett så varte denne kremen i ca 4 måneder. Til å begynne med smurte jeg 3 uker (utenom mens-uka). Så tenkte jeg at den ble vel snart tom, og smurte meg 14 dager. Men så leste jeg et sted at man kanskje burde smøre seg to ganger om dagen, så den siste måneden gjorde jeg vel det i de verste 14 dagene. Altså alt i alt ca 4 måneders forbruk ved smøring en gang pr dag i 3 uker av måneden.

Det eneste som jeg er veldig sikker på at det hjalp mot, er marerittene i uka før menstruasjon. Det var jo pga dette jeg fikk tips om at det kunne være sliten binyrebark i første omgang. Ganske utrolig, både symptomer og at det hjalp. De er nå tilbake, nå som jeg er tom. Så jeg vil senere forsøke å kjøpe på nettet (har bare ikke råd til å forsøke så mye om ganga.)

Ellers har jeg det ikke så aller verst nå (takk som spør), for høsten er min beste tid. Men verker en god del i nakke, armene og spesielt venstre skulder (tror noen ganger at jeg blir HELT bra om høsten, men dessverre er det ikke slik). Søvnen er det så som så med, men likevel ikke på det verste. Blander meg en skikkelig sove-coctail av og til for å få sovet ut ;)

For binyrebarken bruker jeg nå f.eks. paranøtter inn i mellom. Skal visst inneholde Selen som er bra for binyrene. Forsøker også Rosenrot, men jeg har ikke merket noe på den. (Nøtter er jo bra for mange ting, så det er jo OK.)

Når det gjelder DHEA på helsekost, så så jeg at de hadde noen slike tabletter en gang. Ville kjøpe sist, men de var tomme. Hvis jeg skal kikke etter dette igjen, så skal jeg jammen meg forsøke å ha din informasjon i mente.

Håper DU har det bra ;)