Viser søkeresultater 1 til 8 av 8
Threaded View
-
01-10-06, 09:02 #8
Hypo hos små barn
Hei Siri Ann-
Vil tipse deg om samtidig å måle antistoffer for gluten. Cøliaki er, på lik linje med hypothyreose en anti immun sykdom. Gluten intoleranse kan gi avvik fr kurven. Og ikke alltid er det de "klassiske" symptomene på cøliaki som gjelder heller. Det kan være nok med luft plager, søvnproblemer, hard mege faktisk...les om barn og cøliaki på OASEN.
Har tatt prøver av minstemann da han ikke sover om natta etter at vi begynte med mat.
Stol uansett alltid på instinktet ditt!! Jeg var veldig påståelig i forhold til magen til storesøster, og krevde å få tatt mikroskopi av avføringen da jeg hadde sett små hvite korn i avføringen i lengre tid, samt at hun var veldig urolig og utilpass og sov ingenting på natta. Etter mye frem og tilbake, feil analyse (den ble satt til dyrkning...) viste det seg at hun hadde kjempeoppvekst av cyster og protozoer av Guardia Lamblia parasitt. Etter behandling med Flagyl ble hun (nesten) seg selv igjen, blid, humørfylt og hadde et kjempehopp i lengdeveksten (hun fulgte alltid kurven, og har vært langt fremfor jevnaldrende mentalt og fysisk). Det var helt rart og se den totale forvandlingen. Fra å ha blitt en skikkelig umulius (jeg mistenkte faktisk ADHD i en periode...) er hun igjen ei herlig jente!!
Men det var mye styr mens det sto på, fylkeslegen ble involvert, smittevern i barnehagen og testing av det kommunale drikkevannet. (Tror du at vi som foreldre fikk skryt av legen for at vi hadde vært så sikre i vår sak...?) Skal ha en ny runde med legene angående dette da hun fremdeles har desse prikkene (jeg tror det er fettpartikler som hun ikke klarer å "ta opp" skikkelig) smat kjempedårlig matlyst, nekter å spise og har fremdeles mye vondt og forstoppelse. Har også blitt litt bleik og sier at hun ikke "får puste". Tenkte kanskje at det kan være et tegn på lav HB. Vil iallefall anbefale deg om å ikke stole blindt på helsestasjonen da mine erfaringer er at det er mye bagatellisering.
Stå på Siri Ann!!Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14
Lignende tråder
-
Vi vil ha barn etterhvert
Av lady90 i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 38Siste melding: 24-06-10, 10:39 -
Armour til barn?
Av Bellissimo i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 4Siste melding: 14-11-07, 16:29 -
små barn og stoffskiftesykdom
Av rikke i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 23-05-07, 05:38

Svar med sitat
Bokmerker