Side 1 av 4 1234 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 32
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard Jeg har startet kombinasjonsbehandling T4/T3 :)

Hei alle sammen

I går startet jeg på kombinasjonsbehandling av T4 og T3. Er kjempe spent på hva som kommer til å skje med kroppen de nærmeste dagene/ukene.

Jeg tar 50µg og 10µg Liothyronin pr dag. Deler Liotyroninen i 2 doser en om morgenen og en om ettermiddagen. Høres det greit ut eller???

Det kan hende at jeg trenger mer T4, men jeg og legen vil se det an først. Jeg har en lege som jeg kommuniserer utrolig bra med. Kan ikke huske å ha hatt en bedre lege må jeg ærlig innrømme
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

He.

Vil bare ønske deg lykke til med kombinasjonen. Jeg deler Lio`n i 4 omganger, 10 ug 4 ganger om dagen. Og 75 m levaxin 2 ganger om dagern

ER ikke helt sikker på om det er Lio`n som virker på meg eller at det er alle verdiene på jern og vitaminer som har stigi så jeg er i bedre form.

Men jeg har hvertfall på følelsen at Lio`n gjør meg varmere, og da må det jo virke.

Detta blei rotete, men sånn er vist hue mitt .

Lykke til!!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

4x10 er høy dose da. Jeg synes du få prøve Armour når du må ha så mye. Min mening : dosen er så høy at man kan mistenke at det ikke virker så godt på deg. Armour kan kanskje virke bedre. Opptaket av lio fungerer sjelden dårlig og er ikke "matavhengig".

Anne Ma har et mer vanlig oppsett. Har sett flere som ikke anbefaler høyere liodose enn 5µ av gangen, og gjerne morgendose og utpå dagen dose.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Takk for tilbakemeldinger

Jeg har blitt kaldere til nå, men vet jo ikke om det er medisineringen eller ikke. >Det er jo bare andre dagen ;)

Venter i spenning
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Du N`Finn, ang Armour og stae leger, da får jeg si som sønn min på 2,5 år sier; JEG DRIMER!!!
    Prøver å få tak i en nederlansk lege her i nærleiken, men har ennå ikke kommet igjennom. Og hu jeg har er sta som ett esel!!! Men jeg har ikke gitt opp.

Den dosa jeg går på nå er godkjent av fastlege og Oftebro og blodprøvarene er fine og det er formen og , ikke no hjertebank, skjelving eller lignende. Men jeg går ned på dosa om det kommer!!!

Men nå har jeg faktisk gått ned 5 kilo, selv om ikke morratemperaturen er mer enn 35,5-35-9, det svinger litt. Så jeg syns nå att jeg er litt på tur!!

Fredagen om 2 uker byner jeg i aktivt igjen, og håper det går fremover.

Har vært inne til 9 mnd samtale på jobben,og om det blir for hardt kan jeg li ufør. Men ufør med fult betalt og full pensjon når den tid kommer. Fikk ikke med meg alt, men det er KLP eller KPL som betaler mellommlegget mellom lønn og det jeg eventuelt blir ufør for.

Dette blei jo langt og rotete detta å, får bare bli sånn tror jeg. 8)

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    Har vært inne til 9 mnd samtale på jobben,og om det blir for hardt kan jeg li ufør. Men ufør med fult betalt og full pensjon når den tid kommer. Fikk ikke med meg alt, men det er KLP eller KPL som betaler mellommlegget mellom lønn og det jeg eventuelt blir ufør for.

??? Kan du lage en egen link om dette heisann? Jeg har fått uførepensjon, og det er jammen ikke no mellomlegg her - opp til lønna mener jeg. Får selv utbetalt fra Statens Pensjonskasse - noe som tilsvarer KLP. Slik at det blir mer enn uførepensjon utbetalt fra trygdekontor. Men kan se langt etter lønna altså!

Bare fopr å hanke inn igjen tema her så tålte jeg ikke så mye Liothyronin. Ble satt på 40µg pr dag og ristet så jeg mistet alt jeg hadde i hendene. Min opplevelse.
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Ønsker deg lykke til med behandlingen Anne Ma

Kan jeg spørre hvordan blodprøvene dine var før du fikk tilbud om dette?

Tenker spesielt på TSH

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Yvette
    Sitat Opprinnelig skrevet av heisann

??? Kan du lage en egen link om dette heisann? Jeg har fått uførepensjon, og det er jammen ikke no mellomlegg her - opp til lønna mener jeg. Får selv utbetalt fra Statens Pensjonskasse - noe som tilsvarer KLP. Slik at det blir mer enn uførepensjon utbetalt fra trygdekontor. Men kan se langt etter lønna altså!
    Skal prøve, kan ringe han på Trygdekontroret som jeg snakka med i morra!!!

Ble litt overrasket jeg å, har ikke hørt om no sånt før. Men skjønte jeg det rett var det slags "kommunalt" ufør som ikke går gjennom trygdekontoret. Hvis jeg jobber 60% så betaler KLP 40%, og det er jo helt greit!!!skal sjekke!!!Veit ikke om det har no å si, men jeg jobber i en IA bedrift, og det var trygdekontorets representant som var med på den samtalen, så er det nevnt!!

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    67
    Meldinger
    1,971

Standard

Mulig vi snakker litt forbi hverandre heisann. Jeg tenkte på 100% uførepensjon og ikke noe deling pensjon/arbeid. IA-bedrift jeg også. Når jeg gikk i 50% uførepensjon fra trygdekontoret fikk jeg i en periode innvilget resterende 50% fra SP, men det erstattet ikke lønn. Var pensjon altså.

Sorry Anne Ma. Ble en avsporing her.

La oss få høre hvordan det går med deg med kombinasjonsbehandlingen!
    Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
    Hypothyreose uten antistoff.
    • Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
    Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Cat

Kan jeg spørre hvordan blodprøvene dine var før du fikk tilbud om dette?
    Jeg var lav etter halveringen av dosen. Jeg kan ikke huske tallene da jeg fikk tilbudet(er borte fra hjemmet så jeg kan ikke sjekke), men prøvene var da jeg startet; TSH: 1,4 (0,4 - 4,4) + T4 22* (12-22) + T3 5,2 (husker ikke helt. øverst 6,7 tror jeg).

Yvette og Heisann: Helt greit om dere kidnapper tråden ;)
    Hilsen Anne Ma

Side 1 av 4 1234 Siste

Lignende tråder

1. Kombinasjonsbehandling armour og levaxin.
    Av RIGG i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 28-06-07, 10:20
  2. Kombinasjonsbehandling
    Av Maia i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 22
    Siste melding: 26-02-07, 14:52

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn