Hei Josie,

Erfaringene med jodbehandling er nok ganske ulike, men spør du en lege så vil han nok si at det er løsningen på problemet ditt og at etterpå er det bare å ta en pille resten av livet. For noen er det slik, mens andre strever med å få finne riktig dose i forhold til å oppnå god livskvalitet.

Dette har jeg ingen erfaring med selv (enda). Legen truer meg ca en gang i måneden med at hvis ikke TSH stiger snart så blir det radioaktivt jod som blir alternativet.

Jeg håper at du leser engelsk fordi da kan jeg anbefale at du leser alt du orker her: http://mediboard.com/groupee/forums/a/frm/f/180109542.

Jeg tror nok at mange av dem som er aktive på ulike forum er folk som strever både med å få rett diagnose, riktig behandling osv. De som oppnår rask bedring enten det er den ene eller andre behandlingen trenger jo ikke denne formen for hjelp. Tror det er viktig å ha dette i bakhodet når man er inne på ulike forum.

Lykke til videre!

Til Cat,
Operasjon og radioaktiv jodbehandling er to forskjellige metoder til å få en hyperthyroid person til å bli hypothyroid. Mange er veldig skeptisk til den radioaktive behandlingen hvis man har begynt å utvikle øyeplager som et resultat av Graves.