Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: støy i hodet?
-
20-09-06, 21:07 #1
støy i hodet?
Jeg tror jeg har spurt om det før, men ble ikke så veldig mye klokere da, så jeg prøver igjen: Kan støy i hodet ha noe med stoffskifte å gjøre?
Jeg har konstant støy i hodet, og da mener jeg ikke øresus eller noe slikt. Det er mer en slags dur, som om det er en fabrikk der inni....Huff, høres jo litt sprøtt ut. Men det er ganske plagsomt. Lurer på om det finnes noen måte "slå av" denne lyden på.
-
20-09-06, 21:14 #2baremei Gjest
Det eneste jeg kommer på er meditasjon, kanskje støttet av musikk. Såkalte jordingsteknikker innenfor meditasjon kan være effektive etter kort tids øvelse, men du må gjøre det hver dag. Tar bare fra 5-15 min om dagen, og man blir aldeles deilig bløt i kroppen når man får teken på det.
Gjør et søk på jording meditasjon, så tenker jeg du finner noe. Evt. meditation grounding om du leser engelsk. OBS på mange rare folk i den forbindelse, og utrolige påstander det bare er å le av, du får sortere selv.
Og det finnes cd-er med såkalt hvit støy, som brukes mye hos tinnitus-pasienter (ja, jeg oppfattet at det ikke er det du har, men nytten kan kanskje være den samme).
-
21-09-06, 11:50 #3
Støtter meg til dette!!
Kan også tilføye at jeg skjønner presis hva du mener med fabrikkstøy, og får det samme sent på kvelden, eller i perioder med mye stress, arbeidspress o.s.v. Har rett og slett ikke samme kapasitet til å takle når alt kommer på en gang.
For meg er musikk veldig effektivt, men dette fordi jeg hele livet har hatt glede av musikk, det er min lille flukt fra hverdagen 8) ..Men jeg drar også på festivaler/konserter, og koser meg med musikkopplevelser sammen med andre. Litt utenfor tema kanskje, nu vel.
-
21-09-06, 15:24 #4
Jeg har ofte støy inne i hodet. For meg ligner støyen på trafikkstøy- og er så reell at jeg av og til må spørre mannem min om han hører det samme som jeg.
For meg kommer støyen når jeg er sliten- og er et varsel om at jeg må ta det litt med ro. Når jeg får hentet meg inn igjen forsvinner lyden.
Dette opplevde jeg aldri før jeg ble syk - så jeg har relatert det til sykdommen.
Lignende tråder
-
vondt i hodet og øynene.noen som vet hvorfor?
Av rikke i forumet Stoffskifte relaterte øye plager og øyesykdommeSvar: 3Siste melding: 06-02-07, 23:01
Svar med sitat
Bokmerker